Körlektion no 9

Datum: 2008-09-23
Körlektion: 9
Moment: repetition av 3 samt 4b.

Körlärare: A
Nästa körlektion: 2008-09-25


Höll på att missa dagens körlektion. Fick för mig att jag skulle övningsköra kl 14.00.
Av en slump gick jag ifrån datorn för att gå in i köket, då var klockan 10.30. Såg på kalender att jag hade lektion mellan klockan 11.00-11.50. Hoppad i kläderna fort och så iväg, hann med bussen som gick 10.48, och var på bilskolan 11.03... Gissa om jag var uppstressad och helt mentalt oförberedd.

Idag tränade vi mer på att jag självständigt ska växla från 2-3-4. Och sedan ner. Korsningar, igen. Bara träna och träna. Lite säkrare idag, små små steg framåt!
Fick tom köra igenom 2 små cirklationsplatser, rondeller.
Läraren blir tokig att jag tittar ner på växelspaken när jag ska växla. För han vet att jag kan växla utantill. Men ögonen bara faller ner.. opppsss

Tränade i en backe på att stanna i en påhittad korsning i motlut. Hur jag skulle växla ner till ettan och åka på dragläge. Skoj.

Nästa gång ska vi träna mer på moment 3, som alltid kommer göra. Ett moment som inte blir klar på ett naffs.
Han har bockat av 4b. Det som vi ska göra nytt på torsdag är moment 5a, backning.

Jag får panik så fort jag ser kvittot från bilskolan, har kört 1/5 av budget nu.
Hoppas jag klara mig!!!

Idag kan jag ärligt säga att jag ser framemot torsdagens lektion, skoj att lära sig nya saker.
Han sa om någon lektion, så ska vi börja på tätortstrafik.

Anledningen varför jag blir nervös när jag kör, tex i korsningar, är att jag inte har kontrollen. Bilskolläraren säger ca 40 meter innan, vid korsningen ska vi till vänster. Undrar om det är anledningen till att jag är lite osäker... Jag har ju ett kontrollbehov.... Undra sa en flundra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0