Har hela världen tagit time out?

I fredags satt jag bara o surade, inget kunde pigga upp mig. Lördagen gick jag med sonen till Sats så han kunde prova på deras ny kurs för barn, dans. Han gillade den, men jag har som vanligt klagomål. Människa till tränare borde ha försökt placera ut barnen någorlunda jämt, för de stod alla 15 st ihop, så rädda får i en fårhage med hunden springandes runt.
Sen när hon pratade hördes det knappast, använd mikronfonen ... Urk.. Sonen tittade på henne hela tiden försökte härma stegen. Gick bra, han gillade lektionen. Så nu blir det dans för honom varje söndag. Dyrt är det, 1400 kr för 12 gånger (eller om det var 11 gånger?!)
Jaja, han vill och jag vill att han ska. Vi ska provträna brottning på onsdag, Spårvägens. Försökte få honom prova förra hösten men han ville inte springa runt i en tjejbaddräkt. Vilket jag kunde förstå, nu hade lagt ut bilder på barnen, och de var i vanliga träningskläder. Hoppas han faller för brottningen, han behöver göra något mer utmattande och utmanande. Så hans självförtoende växer lite.. Problemet är att träningen är onsdagar kl 17, lite väl tidigt men det går nog att fixa när det gäller mina arbetstider.. Annars kanske sambon kan hjälpa till, om han inte har studier.  Brottningen är lite billigare, 500 kr per termin. Sedan blir det simning för sonen i oktober, måtte tiden fungera för oss. Ungen måste lära sig simma. Vi kommer få såå mycket roligare då....

Appropå sonen, undrar var han håller hus, han skulle vara hemma runt 16-17 och nu är det mycket mer än det, snart 19.30. Skitungen, leker väl i parken.... Oj, nu plingar det på dörren, shit ungen kom hem.. Nu får man skälla lite... Nej det ska jag inte.. Ska dock mata honom och sedan får han hoppa i badet.... Så jag o sambon får lite egentid, har hyrt en film. The Eye.
Igår såg vi Arn, rysligt bra film. Jag var jätte anti Arn, töntig svenska wanna be viking film. Men så var det inte alls, jag och sonen har bestämt att se fortsättningen på bio snarast. Vi måste se om Arn får sin Cecilia.... Snyft...Snyft...

Jag uppskattar verkligen Vi butiken hos oss, att hyra film. Vilken bra ide, 19kr/film. Perfa!!

Jag lagade god mat idag, panerad fisk med romsås. Sambon har alltid varit superanti rom/kaviar. Men han åt såsen med glad min, om han visste att det var rom i eller inte, vet jag inte. Han säger att han såg det, men jag tvivlar. Huvudsaken att vi alla älskade maten, och har rester för imorgon. Nu är det en kladdkaka som ska ätas upp till efterrätt. Med vispgrädde. Ibland är livet underbart!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0