inför kalaset

Vaknad tidigt imorse, jag skulle vara på Medicinsk röntgen (skhlm) 08.45, för att genom gå en röngten av mina njurar. För att se om jag har njursten. Men fick pga medicinska oklarheter inte genomgå den, skulle återkomma under nästa vecka för att se om jag får göra den då. Jag som hade planerat att åka till IKEA efter röntgen, men det var fortfarande 1 timme kvar innan de öppnade. Jag valde att handla saker till sonens kalas först, på kvantum i Kungens Kurva. Fan va dyrt det blev! 600 kronor, men ack så gott det kommer att bli imorgon. Det enda som saknas är smågodis, ska förbi en vivo butk iområdet imorgon, som har ett erbjudande denna vecka, 3.98 kr/hg....

Släpade mina kassor till IKEA, skulle placera in dem i ett värdeskåp. Hade inga 10 kronor på mig. Jag frågade i cafèet men fick bara växla till mig en 10 krona, men jag behövde två. Gick fram till INFO och bad om hjälp en av tjejerna kunde växla... Tur... Det var dagens ängel!!

Handlade 2 nya kuddar till sambon. Han har använt samma kuddar nu i över 1,5 år, aldrig klagat över dem. Men den sista tiden så klagar han non-stop över att fjädrarna sticker honom. Nu har han två polyester/bomulls kuddar.. Inget mer tjat....

Kom hem, bakade dumlekakor och gjorde brända mandlar.. mums...
När jag var klar med dumlekakorna ringde jag till fritids för att säga till att sonen skulle hem.

Jag: Hej det ********, har du *** där?
Fritids: Nej, han är inte här-
Jag: ok, var är han? (tänkte på matsalen/lekrummet ect)
Fritids: Han är på väg hem, du hade ringt eller nåt
Jag: Nej, jag har inte ringt.
Fritids: Ska inte säga förmycket, vet inte riktigt. Men han är på väg hem. *** sa något att du har ringt.
Jag: Jag och *** pratade om det imorse, att jag ringer så fort jag har kommit hem. Och nu kom jag hem!
Fritids: Ok.
Jag: Tur att jag var hemma nu!
Fritids: ja!


Andra gången... tror jag kolar... De kan ju inte bara skicka hem ungen för de tror att jag har ringt eller nåt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0