Körlektion no 17 och 18

Datum: 2008-10-13
Körlektion: 17 + 18
Moment: 7 a+b+c samt 8
Körlärare: A
Nästa körlektion: 2008-10-15


Idag körde vi runt i Enskede, Hökrängen, förbi Farsta Centrum, ut på 70 vägen och till Älvsjö.
Det gick överlags bra, förutom ett motorstopp i rondellen i Älvsjö... Oppss... Men det vara bara att starta om och köra iväg snabbt!
Jo, när vi körde förbi Östbergahöjden, åkte en gubbe ut från en mindre väg, där han hade värjningsplikt. Så det var bara att bromsa in, och A var snabb på att tuta lite argt på honom.. IDIOT gubbe!

A säger att jag har fortfarande problem med dragläget, hajar nada.. Han visade min olika sätt att hitta dragläget för många många lektioner sedan, och har använt ett av dessa. Men det är tydligen inte korrekt. Så jag kanske har missuppfattat honom. Who knows!!

Ska ta upp detta med honom vid nästa tillfälle, men han visade mig korrekt sätt. Men det gjorde inte mig mer självsäker, eftersom vi tränade detta i backe ):

Tänkte tillbaka lite, jag började köra i början av september, då kunde jag INGENTING men nu kan jag nästan alla grunder... Tagit ca 1½ månad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0