körlektion no 27 och 28

Datum: 2009-01-09
Körlektion: 27+28
Moment: 12+ 5 ac
Körlärare: G
Nästa körlektion: 2008-01-??

Idag körde jag första körlektionen sedan gillingebanan (början av november)
Det var lite ringrossligt, men det var väntat. G skickade ut mig direkt på motorvägen.
Åkte mot Södertälje, tränade lite på parkeringen (även fickparkeringe wiieee).
Lut i backe, som jag vill och behöver träna på.
Fick kallt vatten kastat i ansiktet efter lektionen, jag har inte blivit godkänd på stadskörning, landskörning. Det trodde jag var avklarat. sist när jag åkte med G sa han att nu är det bara finslip kvar. Men tydligen inte, kanske misstolkade hans benämning på finslipning.
Jag är i alla fall 100 på att A sa att jag var godkänd på stadskörning, men han noterade aldrig detta i häftet. Ljög han?

Hur som helst, har lite pengar kvar på kontot, få se vad det leder till. När jag pratade med G om hur lång tid det är kvar, mellan tummen och pekfingret. Han sa vi kommer träna på vissa moment mer än andra kommande lektionerna. Ärligt, jag tänker inte lägga mer pengar på bilskolan. Jag har gjort 28 lektionern nu.
Efter billektionen gick jag med in till lokalen. Chefen tyckte att jag har gjort det bra ifrån mig, för de har en elev som under en 5 års period tagit över 100 lektioner. Men personen är fortfarande utan körkort. Tror inte allt ligger på personen ifråga, kanske deras sätt att lära ut... Nu kom det även fram i diskussionen att denna person reser utomlands mycket.
Men varför vara stolt över en elev som har tagit ca 100 körlektioner under en 5 års period !! Som inte har fått lappen!!

Köpte en cd-rom skiva, körkortstestet 2. Ska plugga teori som fan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0