Riktigt ledsen :(

Fick nyligen reda på att en lärare på sonens skola har bland annat kallat min son för skitunge odyl. Men om detta är korrekt vet jag inte, har konfronterat henne men inget svar kom ut..

Bakgrundsfakta: Sonen har ALLTID gillat syslöjd. Tills läraren blev sjukskriven och skolan satte in en vikarie. Sedan dess avskyr han lektionen. Vid förra veckans lektion kom han hem (under lektionstiden) i tårar. Han hade klämt fingret och hon hade bara sagt till honom att vara tyst (enligt sonen...)
Senare under veckan får jag reda på att hon kallade sonen för jävla skitunge (sonens version)
Så jag väljer att fråga henne personligen vid nästa lektionstillfälle. Går till skolan med sonen, berättar för henne att sonen är sur på henne pga detta. Sen om det är sant vet jag inte, men om det är det så är detta INTE ok.
Hon blir i alla fall chockad, och börjar med pajkastning. Att min son har gjort ditt o datt. Ok, bra att jag får reda på det, för då kan jag ta upp det med honom.
Slutar med att hon går. Jag pratar med en annan lärare som befinner sig i klassrummet och berättar att sonen är arg och besviken på läraren. Så att de vet varför han är arg, och att de kan kanske hålla ett extra öga på honom så han inte smiter från skolan. Säger sedan hej då till sonen och går hem!

Utgång: Under lektionstiden kommer träslöjdsläraren till sonen och säger att han ska få börja på träslöjden istället. Varför? ? ? Jo, tydligen kom de på att de är ojämt antal barn i de olika grupperna. *arrgghh*
Läraren/vikarien kommer nu att sluta. Bland skolans personal går det rykten att JAG har kallat henne RASIST och massor av andra saker. Otrevliga och oförskämda saker.

Kan säga så här, skulle jag ha sagt dessa saker så skulle jag stå för det! Det har jag stake till! Skulle jag ha sagt detta, varför hörde inte min son eller resten av gruppen detta? Hur kommer det sig att den andra läraren inte hörde mig, eller täcker hon för vikarien???

Riktigt ledsen och förbannad.
Jag skiter i om vikarien slutar, men inte fan ska hon skylla på mig eller smutskasta mig för detta!!!

Vissa borde skaffa en ryggrad!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0