ännu en dag har passerat

Tänk vad vissa dagar bara flyger iväg..
Som denna, fortfarande hemma med gullefjun. Hans förkylning är dock bättre men inte helt ok än! På torsdag ska jag till jobbet igen, hoppas jag!! MÅSTE MÅSTE jobba... Men det är mysigt att vara hemma med gullefjun, titta på film och bara vara. Inget av de vanliga måste-göra saker, inga måsten, stressfri.... najs

Kom iväg på bodypump idag, sköönt. Helt utpumpad, träningsvärken kommer garanterat imorgon som ett brev på posten. Men den är så välkommen så... Tycker synd om tjejerna framför mig under passet, tog tunga vikter och kämpade för allt de hade. Hörde hur de pratade i omklädesrummet, kunde inte undå  vi hade skåpen brevid varandra. Tydligen deras första gång på bodypumpen, fy faro va träningsvärk de kommer att få... *asgarvar*... De pratade även om vilket ställe skulle fortsätta träna på, den vi var på eller den i Heron City.

Jo måste berätta hur jag skämde ut mig på sats idag.. skämde ut mig kanske är ett starkt ord, men klumpig var jag till max i alla fall. Ombytt o klar, ska gå o pinka innan, går precis ut från toaletten, kommer på att min biljett ligger kvar, ursäktar mig och smiter förbi en som vill in.. *pinsamt* Tar biljetten ska gå ut från omklädesrummet, då tappar jag min nyckel efter den hade på något sätt fastnat i dörrhandtaget. (sitter fast i en gummisnodd).. Den ramlar ner, och självklart ska MASSOR av människor ut precis då... *aarrgghh* Ursäktar mig och plockar upp den...  Va är med mig? Som bambi på is.... En känsla som återkommer mer än normalt, om man är mig vill säga...

Nu sover gullefjun på soffan, thèvattnet är hett... Vill njuta en kortis framför tv:n innan jag kryper ner i sängs och läser vidare på en superbra bok, Livets skafferi av Alexander McCall Smith. Den femte i serien om Mma Ramotswe och hennes Damernas detektivbyrå. Undrar om hennes fästman får arslet ur vagen och gifter sig med henne under denna bok. Men så seg den karl (hmm, som mer parten av de afrikanska männen är..) så kommer detta inte att hända.

Nu kom jag och tänka på att jag olika typer av böcker, gillar damernas dektivbyrå men är absolut förälskad i Harry Bosch och hans liv som nu pensionerad polis, en serie av Michael Connelly.  Har alla hans böcker som är till dagens datum utgivna i pocketform. Vägrar köpa en bok med samma innehåll för dyrare pris, samt jag tycker om pocketböckerna. Enklare att ta med sig.... Det är något speciellt med pocket. Me like alot....

Nej ska njuta av en kopp thè och titta lite på plåtburken.

good night...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0