***dUkTiG fLiCka***

Dagen började segt, gullefjun gick upp tidigt. Han är snäll så han lät sin mamma sova lite längre. Magen kurrade, bara gå upp o göra frulle. Gullefjun var hungrig me`. Slappade sedan framför tv/datorn. Gullefjun framför sin tv o spelade PS2.

Klockan tickade fort, gullefjun skulle på kalas kl 14.00, så fick springa ner till tempo för att handla ett gratulationskort. Pengar är bättre, då kan barnen köpa de det önskar, inte vad vi tror de vill ha... Lämnade av honom kl 14.00, de skulle vidare till stan, spela cybertown. Laserfight, najs...

När gullefjun var borta passade jag på att vara en super uber duktig flicka...sTäDaDe... hela lägenheten, ja nästa, sket i gullefjuns rum, det är hans ansvar... Dammsug och svabbade. Fixade nya gardiner i köket. Fixade garderoben, nu när hjärtat är på ingång. För  vi har en liten kika, katt, som älskar att sova i garderoben när hon får (dvs när hjärtat inte är hemma). Och då passar hon på att sova på HANS kläder... Inte mina...(snäll katt...snäll katt)

Kl 17.50 kom gullefjun hem. Glad som fan. Nöjd med kalaset. Lite små rädd för lokalen på cybertown, första gången han var där... Satte sig direkt o började spela PS2. Men vilken hosta han hade fått...

Nu, kl 22.40, ligger han och sover på soffan. Han hade 38.3, så han är inte i toppform.
Och jag måste jobba nästa vecka, har inte råd att vara hemma, vill inte heller...
Har saker på jobbet jag måste göra..

Hoppas alvedonen hjälper honom att sova hela natten. Och självklart får han sova hos mig, mamsen!! En sjuk pojke ska inte sova ensam. Jag vill inte sova ensam heller, ensam i en stooor säng... Så nu får jag en ursäkt att sova med gullefjun... 8 åringen vill nog snart inte sova i samma säng som hans gamla mamma...



god natt med er..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0