förändringar

 Gårdagen gick snabbt förbi, men jobbig var den. Om man säger kortfattat, det var INTE min dag på jobbet igår.
Syrran var hemma när jag  kom hem. Hon hade ont i huvudet och jag var helt slut. Hon hjälpte mig att ändra bloggen, eller rättare sagt försökte. Vi gav upp efter ett tag... Det är inte lätt...
Somnade som en lite bebis...

Imorse, fredag klev jag upp tidigt, kl 05.20 för att bara klä på mig och sminka mig. För att sedan springa till bussen, hann dock med en kopp thè på stående fot innan jag lämnade hemmet.
Tillbaka till jobbet, i tron på att dagen skulle bli bättre än gårdagen, tji fick jag. Men i slutet av dagen hade vi kollegor jätteroligt ihop, skrattade och skojade. Det var så lugnt, halva styrkan kvar på plats medan den andra halvan hjälpte vår systerfilial. Hann med massor av pappersgöra... Men är jag en lparagrafryttare? Har aldrig sett mig som en, men sedan försöker man kanske försköna sin bild av sig själv. Jag gör bara mitt jobb. Men ibland undrar man vad man gör fel, för alla andra klara av det så glant. Skitsamma.

Nog om mig. Trött på att vara utan hjärtat, han behövs i familjen nu, snaran börjas dras åt. . . Vi båda börjar kipa efter luft, stressen börjar gnaga sig allt längre in under skinnet. Om vi har riktigt förbannad tur så kanske vi får reda på något innan valborg  *håller tummarna så hårt att de blir blåa*

Idag fick vi/jag reda på att gullefjun har fått en plats i en ny skola, det är inget beslut jag vill ta själv. Men det börjar ju gå bra för honom i skolan nu. Måste nog ge det lite mer tid. För er som inte vet så har han inte haft det lätt i skolan, återkommer med ett inlägg om detta senare.

Nej, nu ska vi plocka fram lite gottigottis för kvällen. Gullefjun tittar på Yu-Gi-Oh! på cartoon network, själv hade jag hoppas på något bättre. Men man är ju i underläge ibland. Han är ganska irriterad att jag har suttit framför datorn (red.anm försökt att fixa denna bloggs utseende) så jag vågar inte klaga på hans val av tv-kanal.

Måste köpa comviq amigos, ska ringa och säga god natt till hjärtat mitt.

natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0