Jag, Fru Fyrklöver är en dålig människa.

Känner mig lite kluven. Känner mig som en svikare, tjallare, ja name it. Men å andra sidan känner jag mig bra, hjälp kanske finns att få.
Det gäller en granne. Som inte kan sköta sitt  boende för 5 öre. Vi få hålla andan när vi går till eller från lägenheten pga stinken. Igår höll gullefjun på att spy. Vi måste bara flytta....
Idag tog jag upp luren och ringde StockholmsHem för att påpeka problemet, de skulle besöka honom snart. För det ser ut som fan hos honom, har ett par tillfällen gått in till honom  för att hjälpa honom med div grejer. Går inte in om jag inte måste! Dörrkarmen är svart av smuts!

 För att komma till vår lägenhet måste man passera hans. Så igår när vi sprang för våra liv upp till vår lägenhet luktade det som (varning!) bajsblöjor-kiss-pipa-stekt fisk lukt..  Ingen höjdare må jag säga. Den senaste tiden har han börjat steka fisk, är jag i hallen känner jag lukten. Luktar faan....

Hoppas att stockholmshem säger att han måste ordna hemhjälp från hemtjänsten. Han behöver den hjälpen. Han är jätterar och snäll. Men fortsätter denna stank kommer vi flytta. Luktar det inte bajs-kiss-stekt fisk, luktar det JÄMT pipa, för han röker inne. Så fort han öppnar sin dörr väller röken ut. Inget skämt! Lovar!!

Hoppas detta löser sig snart och på ett bra sätt för grannen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0