lönehelg

Varför åkte vi in till stan när det är som mest folk ute o snurrar?

Vaknade sent, ajjabaja, hoppade in i duschen och käkade sedan frukost. Latade mig lite innan stressen kom sakta till en. Vi skulle ju in till stan för att träffa en arbetskollega/vän K, för att äta glass i Kungsan.
Efter lite panikartade shopping, så träffades vi i stan, jag, grabben och K. Gick ner mot Kungsan,köpte glass och satt oss ner för att njuta i solen. Men ack va vi fick fel. Solen gick i moln och himmeln öppnades sig. Vi bestämde oss att vandra vidare mot Gallerian för att hitta ett catè, lättare sagt än gjort. Men tillslut hittade vi ett, ett fönsterbord (nästan). Då såg vi hur det bara öste ner..Glömde bort, fick en lite födelsedagspresent av K, ett par örhängen. Passade mig perfekt! *tackar tackar*

Vi fikade en stund och sedan tröttnade grabben, vi skildes åt och vi gick mot Åhlens. Paff, grabben blev sur, fick inte ett ps2 spel, slutade tvärt att prata med mig. Hängde läpp... tyst blev det, kan man klaga, nja.. kanske inte...
Köpte lite mer på Åhlens, bla smink. Måste hålla hårt i plånboken. Men jag fick alla fall tummen ur röven, och inköpte en långe-jan på Clas Ohlson när vi var o snurrade i Gallerian med K. Så nu hänger kökslampan centrerat över köksbordet. Nog om det, låt mig fortsätta om vår dag. Tog min lilla sura tysta grabb och gick mot tunnelbanan. Tåget kom ganska snabb.

I Slussen stiger en man på, eller rättare sagt staplar sig framåt. Full o äcklig. Kan tippa på att han var från Tanzania eller i de trakterna. Gamla som attans (hade kryckor), gula/bruna äckliga trasiga tänder.

Han- He smart (pekar på grabben)
Jag- hes very clever.
Han- good
(nu lutar han lite på mig.. äckel )
Han- where do you live?
Jag- I live *****
Han-Thats nice . (han hälsar på mig, med handen.. äckel)
Han- we met another day?
Jag- No, am married
Han- it dont matter
Jag- Yes it does
Han- Why everybody they say they married?
(vem skulle inte det, när han frågar om man ska träffas??)
Jag- I dont know
Han- We meet anyway?
Jag- No, I respect my husband. I dont want to meet you.
Han- Why everybody say that? I dont ask if you married. I dont care (blev lite hotfull i sin ton)
Jag- I dont know, Iam not them. Am me.

Och han går av... vilken stank, hans tänder
Ett par som sitter på andra sidan, mannen säger är allt bra? Jag lyssnade, i att fall... Så du vet...
Tackar! Jättesnällt av han, om han bara visste ..... mooohaaaa.....
Bra att det finns omtänksamma personer, med civilkurage....

Klev av vid vår station, grabben pratar fortfarande inte med mig...
Kom hem, fixade lampan. Sprang ner till tvättstugan innan vår tvättid skulle avbokas... Hann precis.

Kom hem, fixade sen middag, runt 21 snåret. Har suttit framför datorn sedan dess. Grabben sover på soffan.
Jag har pratat med hjärtat mitt.

Sitter med ett glas vin. najs...

Imorgon blir det spinning, snabbis in till stan (grabben har räknat sina pengar och han har råd att köpa ps2 spelet själv!).
Sedan hem och vila upp inför kommande arbetsveckan..
 
Mina kinder är varma, vinet har gjort sin verkan.

natti natti

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Vilket äckel!

2008-04-27 @ 00:34:59
URL: http://rebcca.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0