Välkommen till min nya blogg!

Shit, jag har startat en blogg. Vem som kommer läsa detta är en annan femma. Men detta är ett perfekt sätt för mig att ventilera mig. Förklaring till namnet, har  haft brainstorming med min syster, men inget fastnade.  
Gubben tyckte familyofwisdom, men hallå. Det går ju inte... Det går bara inte. Efter ett par ofinare ord som kom ur min mun, kom jag på vad min kära mamma sa till mig häromdagen, "du har väl aldrig tur". Nej, det har jag ju aldrig, men om vi kallar oss lyckofamiljen, dvs FamiljenFyrklöver.  Nu kanske vår tur börjar vända..

Ett utdrag från  Wikipedia om "fyrklöver" :Fyrklöver är mycket ovanliga och därför anses det enligt gammal tradition bringa lycka att hitta en fyrklöver.  Den fiktive personen Alexander Lukas i serierna om Kalle Anka av Walt Disney har oslagbar tur och hittar ganska ofta fyrklöver.

Så nu ska vi bli den lyckosamma familjen. Även om vi har motgångar som alla. Bara man ställer sig upp och skakar av sig dem och går vidare. . . . . .

Vet inte vad jag kalla gubben i familjen, men efter några sms fram och tillbaka, har han (hmm, jag) bestämt mig att han ska kallas för hjärtat. Det är han ju, men är det maskulint, är en annan sak. Men han är hjärtat  för mig, annars skulle jag inte ha valt att bo med honom. . . .

Sonens namn får jag tänka på, gullegrisen... kanske??! Vi får se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0