wii

nej pratar inte om Nintendo Wii (som gullefjun tjatar på konstant, som även hans mor vill ha...vill vill..)
utan wii.... Jag känner mig glad, fri och pigg. Har nämligen kört två olika pass på sats. Först Spinning, 30 min, gult pass och efter det SatsCore. Lite för kaggen o ryggen... Ringde hem o kollade att allt var bra med gullefjun, han var ensam hemma. Och allt var bra, då tänkte jag "ska jag".. Om jag ska, japp.. Satt mig i bastun i ca 5-10 min. Hur skönt var inte det.. Helt jävla underbart!!! Kunde ha suttit där längre, men ville hem...

Jag behövde träningen och bastun idag, dagen har varit mild sagt konstig. Hemma med gullefjun, han är super dunder förkyld. Och ringt ett antal gånger till verket. Det visade sig att hjärtat inte har fått en  handläggare, "handläggaren" de sa förut är ingen handläggare utan en assistent till handläggarna på avdelningen. Så okej...Ringde växel och frågade vilka telefontider personen ifråga hade, och vilken position/titel hon hade. Tveksamt svar, hon är assistent men tar hand om ärenden. Men det verkade minst sagt luddigt svar, telefonisten lät väldigt tveksam. Ringer henne imorgon. Men upplysningen är så snabb att påpeka att handläggningstiden på ett ärende är 6 månader.
Enligt deras hemsida är det MAX 6 månaders handläggningstid om ärendet kräver mer, för tex olika information mellan sökande och referensen.

Från deras hemsida:
Det tar normalt inte mer än sex månader från det att ansökan lämnas in på ********

Det kan ta längre tid om

  • ansökan behöver kompletteras
  • det krävs DNA-analys för att fastställa ett släktskap.

Så varför ska de jämt envisa med att påpeka dessa 6 månader, "ärendet kommer inte få en handläggaren förren det har gått 5 månader" Menar de allvar att ärende ska bara ligga och vänta in 5 månaders dagen?? Ett skämt!
28 april har det  gått 3 månader för oss, alla papper är inskickade. Allt finns hos dem. Menar de på största allvar att ärendet ska ligga hos assistenten för handläggaren/handläggaren, eller vem fan det e` i 2 månader till???

Nu ska vi inte skriva F-A-N på väggen. Men bådar inte gott, hjärtat trodde att det var hemfärd nästa vecka. Men det verkar inte hända.. *hm, näsan upp i vädret* spyr galla....

Skit samma, får ett bättre och vettigare, förhoppningsvis, imorgon bitti.

Har just hällt i mig en cambridge drink, ska njuta av en kopp thè.  Me like alot. Påminner om min barndom hos mormor. Vet inte varför, hos henne drack vi varm choklad med rostade mackor varje kväll man var hos henne. Det var ofta jag och mina kusiner ,Malin (som fick en son igår) och Åsa. Var tog den tiden vägen? *swisshh*


Hoppas att min son kommer få samma lyckokänslor när han blir äldre om sin mormor/morfar som jag får av mina...


Nej, ska njuta av min kopp thè och gossa med gullefjun.. Men det är inte så trevligt, snoret rinner och hostar... Men vi får improvisera... najs bajs..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0