Eriksdalsbadet

Fattar inte, jag är knäpp.
Åka bakis och bada, frivilligt? Men det fungerade, baksmällan försvann.
Gissa vad? Sambo följde med! Vi fick dock springa in på H&M och köpa badbrallor till älsklingen.
Han hittade en jacka också, vilken röta!

Vi hade det jättetrevligt på badet, alla tre!! Men en otäck sak hände på äventyrsavdelningen. Sonen åkte ruschkanorna, men när han återigen skulle åka, hörde jag inte vilken ha skulle åka på. Så jag stod i mitten av bassängen och höll utkik. Sambon stod vid snabba ruschkanan. Jag ser sonen komma farande ner, från den korta, alla åker i klungor (livsfarligt!). Ungen plaskar ner i vattnet, men han kommer inte därifrån, han åker ner under ytan, kom upp igen och ner tillbaka. Jag får panik, försöker skynda mig dit. Skriker åt en kille som står 2 meter ifrån sonen, men ryggen emot honom. Han vänder sig om, det tar någon sekund innan han fattar vad som händer. Sonen har nu klängt sig an ruschkanans kant, men fler ban är på väg ner. Killen tar sonen, då reagerar en av badvakterna, men hon ser att läget är "ok". Sonen var i chocktillstånd. Riktigt riktigt obehagligt. Han ville gå i från äventyrsbassängen och vi gick till barnbassängen, där lekte han länge. Vi hade riktigt roligt där, sa till sambon att han måste komma under vattnet, så han förstår att det inte är farligt att ha huvudet under ytan. Vi lyckades :) Efter ca 20 minuter gick vi tillbaka till äventyrsavdelningen.
Sonen fick tom sambon att åka ruschkanan, den korta. Den kanan som sonen fick problem med...

Vi åkte hemåt runt 15 snåret, stannade först vid donken, vi var hungriga som vargar :)

Helt underbar dag.... Det ska vi göra om... nästa vecka!!

*nattinatti*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0