Hemma från Åland

Hemma efter 24 timmar på åland. Vilket lugn, skulle kunna tänka mig ha en sommarstuga där eller nåt. Om jag har tagit körkort till nästa sommar måste vi ta en tur dit.
Sonen skötte sig galant! Han har fått ansiktet tvättat av två hundar, spelade in det på mobilen, ska se om jag kan ladda den hit. Supergulligt! Sambon höll på att dö när han såg videosnutten.  Vi var på både i huset på Eckerö och Mariehamn. Sov i Mariehamn, jag och sonen i en dubbelsäng, sonen hade ALDRIG vågat sova ensam i en säng.. Farfar har uppstoppade djur, bla rävskinn och rådjurshuvuden.. De hänger lite överallt. Ganska läskigt, det tyckte jag när jag var yngre. Träffade även en äldre faster, var där en kortis. Vi åkte även till Brändö för att träffa en annan faster, det var hon som hade hundarna. 
Farfar var dålig, så vi åkte hem tidigare än planerat. Kl 13.30 istället för 18.30 (lokal tid).
Jag är lagom trött nu. Pratade med farfar på vägen till färjan. Angående mitt körkort, jag skulle ta faktura från bilskolan. Så betalar han den. Men tycker inte om det, han ska ju betala hela kostnaden för körkortet, vill inte köpa alla lektioner på en gång. Tänk om jag inte gillar bilskolan efter ett tag och vill byta. De flesta bilskolor betalar inte ut ej använda lektioner. Vet inte hur man ska göra. Han litar tydligen inte på mig, har inga problem att vissa upp kvitton på köpta lektioner. Jag måste köpa så många körlektioner så möjligt, köper jag "bara" tex 20 lektioner, kanske han inte vill inte betala för fler. Så jag måste köpa så många som möjligt, såg på en hemsida att någon som inte har körvana behöver 30-40 lektioner. Men vill inte köpa såå många, tänk om bilskolan går i KK eller om vi flyttar eller om jag vill byta bilskola.

Hur ska jag göra???

För att han ska betala mitt körkort måste jag lova honom att aldrig ljuga eller stjäla. Detta skulle jag även förmedla till min son, nu innan det är försent (enligt honom). Jag är 28 år, ljuga gör jag om jag måste, dvs vita lögner. Stjäl gör jag inte! Har inte tänkt att börja nu heller :)

Han sa något mer också men det kommer jag inte ihåg nu. Jo, just det. Blev såå förbannad!!
Han sa att jag måste tänka på diabetes, "det ligger i familjen och du som har fetma behöver passa dig" Han kände att det var hans uppgift att säga detta, att jag kan komma ihåg hans varnande ord när jag väl får diabetes. För han sa även att jag inte fick motion, för då skulle jag inte vara så fet som jag är idag. Jag borde ha passat mig, borde ha tänkt på att inte gå upp så mycket i vikt, borde ha stoppat min uppgång när jag väl började gå upp... Såååå trött... Ja, jag har gått upp. Var ganska tunn när jag var med sonens far, efter vår separation mådde jag dåligt. Tröst åt... Det var vårdnadstvist efter vår separation, minnen av vårt förhållande kom upp till ytan. Allt han hade gjort mot mig som jag hade förträngt. Det gjorde ont!!
Och så jävla fet är jag inte!! Mullig, okej väldigt mullig. Men jag vaggar inte fram... Inte än... Men sådan ord som farfar sa kan få vem som helst att bli förstörd. Och äta onyttigt!!

Sambon kom och hämtade oss vid bussen, i sthlm. Behövde få bärhjälp.. Fick en symaskin av farfar som farmor hade när hon levde. Han sa på telefonen att den var ny och i bra skick. Okej, inte mycket stämde. Den är säkert minst 15-20 år gammal. En Riccar modell 805/705. Tung som attans, en sån symaskin som mamma hade när jag var liten.. Som kanske används idag.

Kom hem och vände. Åkte direkt till Willys.

Sitter framför tv:n och glor på Cheaters.

Kommentarer
Postat av: FrökenBubbelplast

Du är vacker precis som du är. Jag älskar och saknar dig.

2008-08-13 @ 16:19:41
URL: http://magicdez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0