skolstart!

Idag började mina två älsklingar i skolan.
Den mindre började i 2:an.
Den större har börjat plugga svenska på deltid, tyvärr får icke svenska medborgare inget CSN stöd. Undantag kan göras om man har barn tillsammans. Och det har vi ju inte, även om vi ser sonen som "vår".

Jag ska börja plugga på måndag, officellt nästa onsdag. Högskoleutbilning via jobbet.

Vilka plugghästar vi har i vår familj. 3 !!

Åkte till Fruägens bilskola idag, tror jag ska välja dem. Trots att de har ändra lektionstiden från 55  till 50 min a` lektion. De kan ge faktura, 30 dagars netto. Perfa. De har idag 4 billärare, en 5e är på g. Pengarna kan återbetalas om man vill byta bilskola eller om man inte behöver alla lektioner. Tänkte köpa 2 st paket innehållande 15 lektioner, 7600 kr/styck.  Då ingår böcker, koder o dyl.
Samt 10 lektioner för 5000 kr. 40 lektioner för ca 20.000 kr.
Räcker det?
Hoppas... Vågar inte köpa mindre antal lektioner, farfar kanske inte vill betala mer. Vet hur han fungerar, jag är ju släkt. Vi delar samma blod, vi är lika... Så va tror ni, kommer jag ta körkort snart?
Ska prata med mamma, kanske jag kan övningsköra med henne, syrran ska väl snart också ta körkort.

Nu ska jag ta mitt feta arsle och hämta sonen på fritids. Men vet du vad!? Det är tyst i huset! Inte en kotte förutom lilla jag och katten.. Katten som nu förtiden bara spyr och skiter på våra golv. Hon hetsäter... Får lägga lite mat i taget i hennes skål. Kan katter få bulimi? Eller är hon sjuk? Skäms att säga, ur ekonomisk synvinkel får hon inte vara sjuk, vi har inte råd!!


Idag blir det pizza till middag... Sonen får välja, det är hans dag!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag klarade teorin i måndags.. :)

ville göra det snabbt, innan 1/9 då de nya lagarna träder i kraft.



Du grejar körkortet!

2008-08-18 @ 15:02:50
URL: http://asyl.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag pluggade hemma på teorin, läste boken och övade på ett program som jag laddat ner. Men för mig var det bara att fräscha upp minnet då jag klarade teorin för 2 år sedan, och eftersom tiden gick ut för teorin så var jag tvungen att göra om på nytt. Men det var ändå mkt nytt sedan sista gången...

Just nu kör jag inte alls, ville bara få teorin avklarad.

2008-08-18 @ 22:34:39
URL: http://asyl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0