Vilken dag!

Shit va jag är nervös!
Jag har idag skrivit in mig på bilskolan samt köpt totalt 40 billektioner a 50 min.
Nu börjar det! Ska invänta att fakturan blir betald av min farfar. Tror att det blir som ett förskott på mitt kommande arv, även om det är han som erbjöd sig att betala. Det tog mig ett år innan jag vågade pallra mig till bilskolan. Men nu är det gjort. Och jag som aldrig suttit bakom ratten !! Aldrig, förutom när man var lite och satt å lekte i bilen. Men det räknas knappast....

Jobbar natt, är på jobbet nu faktiskt.
Kändes lite vemodigt, men så fort man fick på sig uniformen kändes det rätt. Ska jobba denna och nästkommande natt sedan kommer jag börja plugga på högskolan, känns roligt plugga med lön från jobbet. Bättre än så kan det icke bli!

Sambon ringde runt 20.30. Vi har haft inbrott i källaren. Inte bara vi utan de har gått in i varenda källarförråd.
Sambon hittade sonens gamla PS1 i trappen, den vill de tydligen inte ha. Undrar varför? De hittade inget hos oss tror jag. Vi har inget av värde. De enda som är värde för oss är sonen gamla bebis kläder, de kanske vi behöver snart..  :)
Tråkigt att det händer. Men om en granne stänger dörren efter han har varit där ner så kanske inte detta skulle inträffa. Och om samma herren slutar att envisas med att ha porten öppen. Har själv ringt och klagat över vår port, den låses inte under nattetid. Har ringt flera gånger till vår värd, sthlms hem. Men de kommer dit och pillrar lite på låset. Men sist jag ringde, då sa jag att vi har nattbesök i porten av en hemlös person, så tog det inte många timmar innan låset var fixat. Och porten låses kl 21.00 den kvällen, ett mirakel. Tog bara va då typ 4 år??!

Ska jobba lite nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0