dumma sl

1. Barn under 12 år får åka gratis med en betalande vuxen från fredag kl 12.00. Vi brukar då dra kortet åt sonen så han får passera spärren som man SKA. Vill inte lära ut honom att krypa/hoppa över. Han vet att han får åka gratis dessa tider. Annars går han till spärrvakten och visar sin remsa.
Problemet är nu som följande, det nya Accesskortet går bara att dra en gång. Så nu får sonen krypa under... SL `s ide var väl bra i sig, men vi med barn. Ska vi går förbi spärrvakten hädanefter? De kommer troligtvis hänvisa oss dra kortet som alla andra...
Suck... nästa månad kommer jag troligvis köpa gamla hedliga kortet... Som man drar..

2. Åker till jobbet. Pendel försenad med 7 min. Enligt mina beräkningar kommer jag hinna med anslutande buss för att ta mig till jobbet. Jag anländer stationen 1 min sent... Bussjäveln ska vänta upp till 5 min OM pendel är försenad. Men det gjorde den inte... Fick ta taxi till jobbet. Hoppas nu att SL kommer betala resan... Fick punga ut 230 kronor. Visst kunde ha inväntat en senare buss, men hade då kommit försent till jobbet. Av ren princip ska SL betala..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0