surisar...........

Passade på under morgonkvisten att boka om två inbokade besök.
Ett tandläkarbesök för sonen, som skulle ha skett på måndag, men just den tiden måste vi åka till Factory Nacka (inför kommande dagens modevisning). Tandsköterskan jag pratade med var allmänt grining. Jag undrade om man kunde ta en tid direkt efter nyår (går ju på nattschema då, enklare att passa in) men det gick inte. För han måste komma detta år! Men skicka ut en kallelse redan under våren, inte på hösten. Jag kan inte bara ta ledigt en heldag för ett rutinbesök hos folktandvården.  Okej, jag var lite sent ute, men behöver man vara så otrevlig?
Hon gav upp, eftersom jag inte vill ta ledigt en dag för detta. Hon sa att tandläkarens tandsköterska ska återkomma till mig. Varsågod!!

Sen ringde jag för att boka tid för min datortomografi. Hon undrade vilka tider som passade bäst. Jag sa ons-fre nästa vecka. Oj vilka krav du har svarade hon. Jag var snabb, du frågade!
Det som var roligt men samtidigt  obehagligt var att jag hörde hur hon och en annan kvinna diskuterade detta, något som "att man kan ju ligga skavfötter. Men det lukar nog inte så gott då!"  De borde lära sig att sätta på sekretessknappen om de ska diskutera sina patienter!! Fy skäms... tror nog att jag ska nämna detta när jag har gjort min undersökning, inte innan. Vet ju aldrig va de kan hitta på då!!

Har även bytt SFI skolan åt sambon. Men enligt deras kundtjänst var han avregisterad, men han har ju varit på lektionerna. Hur som helst, han vill byta skolan för att i den han går i nu, har de EN lärare på TVÅ klasser. De får sitta framför datorn hela lektionen och för att sedan gå hem och be deras anhöriga rätt gjorda uppgifter.   ***ggggggggggrrrrrrrrrrrr***

Hoppas nya skolan är bättre, men det blir ett uppehåll tills mitten av januari. Men det får gå....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0