farfar

Farfar ringde hem till oss.
Vi har ingen superkontakt, han är ålänning och bor självklart på åland.

Han sa nu att jag måste åka dit för att ta lite av farmors saker, hon gick bort i våras. Så nu håller de på att rensa. Men han ville att jag ska få första ting på hennes saker innan min biologiska pappa kommer dit.

Farfar sa något så här, måste vara snäll mot dig, för att din pappa var inte var snäll när du var liten..

Det gillade jag att höra, att han förstår att min bio pappa har åsidosatt mig under hela mitt liv, än idag.
Fick även höra att de för två veckor sedan hade haft födelsekalas för min biopappas dotter, min halvsyrra. Ett kalas på Åland med hela släkten. Var jag ens inbjuden? Nej..
*grrr*

Ska få en symaskin, som farmor tydligen hade, ganska ny sa han. Med ny menar han säkert 10 år på nacken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0