Larmet går!!

Sitter framför datorn och jobbar med ett beslut. Hör hur larmen börjar pipa, fan sitter i Foppa tofflor, byter till gympaskor. Hinner byta skor innan mina kollegor springer förbi mig, ett brandlarm. Säkert falsk, men vi måste springa. Jag springer tillsammans med två sommarvikarier, ser hur det ryker utanför byggnaden. Fan... Men jag observerar att det står en kollega i orangetröja, som pekar mot röken. Vi kommer runt byggnaden ser Vakthavande stående där. Det brinner!! Okej, övning tänker jag på en gång. Jaha. Tre skadade personer. Jag agerar som vakthavande, klantar mig lite. Får hjälp från ordinarie vakthavande, får allt på rätt köl igen. Tar över kommandet, delegerar ut uppgifter. Beger mig till Centralvakten... Fan va duktig jag är! Gjorde vissa missar, men överklag så skötter jag mig galant!!
Behövde detta, dels för mitt ego, att jag kan hantera en stress situation där jag har kommandot!! Och en del för att visa mina kollegor att jag kan klara av det..

Sitter och är glad över att jag hann byta skor, undra vad som hade hänt om jag hade sprungit i Foppa tofflor... Vid  ett tillfälle stod jag lutad över en mini-ann och gjorde första hjälpen.. Haha, undra hur det hade sett ut, jag i foppa och gör hjärt och lungräddning..

Nu är jag redo för att vara vikarierande VHB!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0