long time, no write

4 dagar sedan sista inlägget? Va tog tiden vägen??

I söndags var vi på kalas hos en av mina kusiner, Helenè. Jättetrevligt. Mysigt hus...
Åkte direkt till min mormor, fick skjus av min morbror, medans sambon och sonen fick åka hem med min mamma och småsyskon.

I måndags var det att gå upp tidigt, har varit hemma i en vecka. Jobbet gick bra, men inte som förväntat. Trodde jag skulle ha två veckor introduktion då jag ska hoppa in för en kollega då han ska ha semester. Mycket nytt, många småmoment . Jag vet inte ens vad som krävs av mig....

Idag, fick jag gå på vanlig rad på jobbet, så ingen introduktion.. Vad förväntade jag mig? Just nu ingenting. Nu i skrivande stund sitter sambon i soffan och tittar på fotboll. Och han äter en glass, som driver mig till vansinne. Smaskar, tuggar... om och om igen. Önskar jag kunde trycka ner glasjävel i hans hals.. .Hatar när folk smaskar och har sig... Så äckligt!! Äckelsambo.... Önskar han har smaskat i sig glassen snart... Han tittar ju på fotbollen, då måste man sitta och prata till tvn.... Knäppis...

Vi har haft det lite struligt den sista tiden, vet inte varför. Hans beteende kan driva mig till vansinne, hans okunskap för vissa saker. Hans ovilja.. Jag hade ju trott att jag skulle spendera mitt liv med någon som har egen vilja, som kan stå för det han tycker.  Bra utbildning, någon som kan ta för sig, utan att vara girig och otrevlig. Men han är motsatten, en riktig toffel. Viker sig för det lilla minsta. Ja ja, nu tycker jag inte att det är bara "fel" med honom. Då skulle jag inte vara tillsammans med honom. Han är bra för mig nu. Tror (önskar) att allt blir bättre om han får gå på SFI, för jag tycker så här, ska man bo i Sverige ska man lära sig bra svenska. Nu menar jag inte korrekt svenska, utan du ska kunna sitta och föra vardagliga samtal utan att haka sig stup i ett. Så det är något som stör mig enormt. Han ska börja på SFI, men önskar att han kunde börja redan imorgon. För han vill byta jobb, vilket som skulle vara bra för vår ekonomi, men för att få ett jobb MÅSTE man kunna bra svenska, konkurrensen är hård på arbetsmarknaden. Han funderar på att ta truck-kort. Varför inte? Bara positivt... Men ett steg i taget.

Imorgon är det onsdag, ska jobba som vanligt. Ledig på torsdag, och förhoppningsvis får jag jobba på midsommarafton (behöver pengarna).

Men nu, ska jag sätta mig i soffan och gosa med sambon... Bara min sambo... utan en glass i handen.. *yes*

*nattinatti*

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha.

Du är väl allt bra härlig gumman!!

Gillar din attityd gentemot din man.... för vet du vad? Jag känner exakt samma sak! Ang språk, utbildning och jobb :)

2008-06-18 @ 19:21:16
URL: http://asyl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0