nu är helgen över!!

och det känns så jävla skönt! Har jobbat midsommarafton, midsommardagen och idag (söndag). Inte roligt men eftersom jag jobbade övertid på midsommarafton får vi in några fler kulor vid nästa lön, det tackar vi inte nej till. Det behövs. Alla krediter från det sambon var bortrest måste betalas, och har inte spenderat på nöje utan nödvändiga saker såsom mat... Eftersom sambon var bort under 3 månader förlorade vi som familj en månadslön de månaderna. Samt att jag skickade ner ca 1000 kr per månad, och ringde nästan för samma summa per månad. Helt sjukt. Men tack och lov så hade vi stambyte under perioden vilket innebar 2 gratis hyror.. Ibland kan det klaffa...

TIttar lite på tv4, matchen mellan Spanien och Italien, ingen har gjort ett mål ännu, sonen försöker sova och sambon sover som en stock på soffan.. Trodde jag skulle få lite  stock ikväll, men han är trött, så det blir till att sova. Inget mig emot, när man har jobbat 33 timmar senaste 3 dagarna är man ganska slut. Jobbet har gått generellt väldigt bra, lite för lite att göra bara. Men det kanske inte man ska klaga över, det kunde ha varit kaos istället. Vilket inte är så smart...

Tror jag "skrämde" en ny granne idag, vet inte om han är ny granne eller om han bara hjälpte någon annan. Det finns nämligen en granne till mig som hyr ut sin lägenhet i andra hand stup i ett. Och idag kom ett flyttlass, om han ska flytta hem igen eller om det är någon annan som ska flytta in. Hur som helst, kom hem, plingade på hårt som fan på dörren, ville in snabbt *trött*. Hör att det kommer någon gående ner för trappan, han stannar till lite chockartat och bara stirrar. Han var ganska snabb på att säga, "Trodde du var polisen". Haha, jag är ingen polis svarade jag. Han tittade till en gång till på min uniform och blev lite lugnare, men han gick förbi mig ganska snabb. Kan sätta några spänn på att denna kille har något i sitt register.. Det märktes på honom. Det märks på alla när dom ser uniformen... Ganska roligt när jag och min arbetskollega/vän går ut och äter på luncherna. Blickarna man får... De är ganska avslöjande, om personen inte har följt lagen eller inte... Har har ett jobb som jag sköter, jobbet är mitt levebröd.... Thats it! När jag tar av mig uniformen är jag jag.

För att hoppa lite ytterligare, fy bubblan va denna kväll är tråkig. Ska väcka sambon så han får gå och lägga sig i sängen. Han ska upp tidigt imorgon, han ska ta pendeln som går 05.21. Han snackade något om att ta den senare pendeln, dvs 05.51 men då kommer han ca 20 min försent. Onödigt. Om jag klara ta den pendeln när jag åker till jobbet (de  dagarna jag börjar 06.30 och inte får skjus av någon kollega) så klara han att ta den... Latmask...

Imorgon är jag ledig liksom på tisdag. Vill hitta på något skoj med sonen. Men problemet är vad kan man hitta på? Tänkte bio, men ingen bra film som vi kan se. Att bara åka till Heron City vill jag bara inte!! Vi får se men i vilket fall ska jag sova ut imorgon bitti. Ska bli såå skönt såå...  

Har blivit sugen på en knodd, mycket farligt!!

*nattinatti*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0