Senaste dagarna...

Fredagen....

Vi åkte ju in till kungsan för att äta o dricka lite gott på "smaka på stockholm" eller vad det nu hette.  Skulle ta ut pengar innan vi klev in i smeten, ställde mig i kön efter ca 5 sekunder sa en man en kommentar (högt och tydligt) till sin tjej som var riktad till mig, "fan, jag stod ju för fan för henne". Hans tjej önskade nog att hon kunde försvinna från jordens yta, hon högg tillbaka direkt "skärp dig för fan, du skämmer ut mig!!". Med tanke på att han till 99.9% var missbrukare så tog jag sonen och gick åt sidan. Killen valde att gå till en annan bankomat. Tjejen stod kvar och ringde upp en kompis och beklagade sig,  om idioten till pojkvännen och hans beteende... Garvade nästan, men har hon valt en man som honom, så vad räknar hon med?? jaha..
Tog ut pengar och gick till kungsan...Det var ganska rörigt, där sonen hoppade lite i en hoppborg, dyrt 30 kr för 20 min. Han var på ruskigt dåligt humör, vi hade småbråkat på tunnelbanan in till stan... Och sedan blev vi vänner, men jag mitt pucko gav då sonen en förlåt-mig-puss. Det skulle jag ju aldrig ha gjort, JAG SKÄMDE JU UT POJKEN!! Usch fy på mig... Han började grina, sambon tog honom under sina vingar. Men sonen var småsur under nästan hela tiden i kungsan. Sonen åt nachos och jag å sambon tog en varsin kentucky fried chicken.. mums.. me like a lot.. Borde bli trött på kyckling, vi äter näst in till bara det här hemma. . . Men i olika former, i bland med jordnötsås, senap eller bara en hedlig vanlig stinas ört kyckling.. Ja ja , tillbaka till dagen i kungsan. Vi åt upp maten och knattade vidare, för att handla skor till sambon. Efter många om och men hittade han ett par, skitsnygga. Svart tyg skor... Me like.. Han köpte även 3 snygga t-shirts på Stadium. Efter det var vi helt slut, så vi åkte hem....

I söndags gjorde vi ingenting.  Vi var hemma, såå himla skönt, helgen gick så snabbt förbi.. swoosh sa det...
Under vår långhelg hann vi med följande:
Fredag - storhandla på Willys
Lördag -  Stan
Söndag - Ingenting...

Igår (måndag) Jobbade jag ... Sonen gick hem från fritids själv, en kompis pappa till honom ringde mig efter 17.00 snåret, han undrade om han kunde komma hem till honom. Det kunde han, så han gick hem till dem. Sambon kom hem strax efter 17.00, inväntade mig. Hade lyxen att få skjus hem från jobbet, vi svängde förbi Biltema först, hon skulle köpa lite till sin bil. Jag passade på att köpa silvertejp och vädringsbeslag för fönstret i vårt sovrum. Natten mellan sön-mån så slog fönstret och så jag blev förbannade och stängde det. Så hela natten var det varmt i sovrummet, kunde knapp sova. Kom hem strax efter 18.30, jag lagade pannbiff med årets första färskpotatis. Smarrigt värre... mumsfilibaba..

Efter middagen började jag med att göra en kladdkaka (meningen var att sonen skulle göra den, men han var hos sin kompis..), när jag gjorde den så började sambon med att försöka fixa vädringsbeslagen... Medvetet valde jag att inte vara med, då hade jag bara lagt mig i och islutändan hade vi blivit sura på varandra. Har svårt att låta sambon att göra alla manliga sakerna hemma, jag har ju varit ensamstående så länge. Men börjar bli bättre på att släppa kontrollen.
 Han fick upp vädringsbeslaget, kanske inte perfekt, för det skulle inte gå. Men så perfekt det kunde bli!!   Jag vågade släppa kontrollen... JIPPI!!
Min älskling... *puss på  dig*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0