För evigt?

Jag älskar min sambo. Han älskar mig, det säger han i alla fall (och visar det på alla möjliga sätt)

Men det är jobbigt att leva med någon från en annan bakgrund/kultur än man själv är ifrån.
Han e så seg, han kör africa style. Driver mig till vansinne. *ggrrrr* Typiskt män i allmänhet kanske. Önskar att hans svenska blir bättre, det är viktigt. Ska man bo i sverige SKA man kunna språket och hur samhället fungerar i helhet!!
Religionen är inga problem, han respekterar min tro och jag hans. Vi har pratat om hur det kommer att vara när vi får barn tillsammans. Vilket vi kommer att få, hoppas jag. Än så länge är vi överens. Blir det en gosse, kommer han att få pillesnoppens förhud borttagen. Och inte inta gris. Helt ok för mig! Men orättvis, då jag och sonen äter gris, bästa jag vet är korv. Och sonen älskar blodpudding. Sambon har inga problem med detta. Han är den som steker blodpuddingen. Han tittar tom lite extra på leverpastejen, han vill köpa en med kyckling, kanske finns att köpa någonstans..Tex Willys.

Han är ingen vanlig man, han är min man!! <3

Vi vill gifta oss, jag vill bära hans efternamn.
Vi skulle vilja göra det i sommar, men tid och pengar finns inte för detta.
Gifta oss ute, nära vattnet. Med en vigselförättare och iman. Vi ska ingå äktenskap på lika villkor. Han ska mena det han säger och jag det jag säger. Vill fira denna dag med familj och vänner. Äta gott, och umgås.. Vill inte lägga ut 50.00-150.00 kronor som många gör idag. Spendera hellre pengar på en smekmånad, men hur kan man ha ett relativt stor bröllop utan några större belopp?? *vi tänker och tänker, kanske en lösning poppar upp*


Och jag som för ca 2 år sedan inte hade en tanke på att bli tillsammans med en svart och inte minst en svart muslim. Men vilka krafter kärleken har på oss människor.

Jag ser sambon, inte hans hudfärg eller religion.

Han är en man, min man <3 <3 <3

Kommentarer
Postat av: mizzvictory

gud vad härligt d låter, jag känner exakt samma för min man, och han råkar oxå komma från gambia! bara man pratar om saker så löser sig allt! lycka till!

2008-05-20 @ 22:03:41
Postat av: Anonym

Härligt dilemma! :)

Men det finns ju kycklingkorv om er framtida barn också vill äta korv med er.

Kram

2008-05-27 @ 17:27:48
URL: http://asyl.blogg.se/
Postat av: fru familjeklöver

Tyvärr är inte kycklingkorv "riktig" korv, enligt mig...

2008-05-27 @ 19:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0