Helgen som var

Lördagen: Dagen började bra, ett förtydligande: Ingen väckarklocka ringde!! *jippi*

Vi gjorde ordning oss sakta men säkert. Det var ju ändå lördag... Började med att åka och hälsa på min mormor, som befinner sig på Handens NärSjukhus, hon var såå liten så. Vi kände knappast igen henne. Sonen blev lite chockad, hon har förlorat ganska mycket i vikt. Just nu väger hon som min son, ca 35 kilo. Min son är åtta bast, han ska väga det MEN inte min mormor. Hoppas det blir bättre med henne.
Min mormor, min kära mormor. Kan inte ens tänka mig ett liv utan hennes närvaro.. Vi stannade en kort stund hos mormor, hon var trött. Ville sova lite.
Vi fortsatte vår dag med att gå till Handens Centrum, sonen ville ha (och behövde) nya skor, men han hittade inget som passade. När blev barn så modeinriktade. I vintras ville han ha ett par skor, inte vilka som helst utan GoodYear.. Bara glöm det, inte en chans i världen... Svindyr..
Efter Haninge Centrum, åkte vi vidare till Mamma och Co. Det var länge sedan vi var där allihopa. Jag och sambon fick våra födelsedagspresenter. Vi fyllde år i april, men pga att sambon inte var hemma valde vi att vänta med allt tills han kom hem igen. Sambon fick av mina syskon en jättefin gul piketröja.. Han blev jätteglad för den! Jag fick ett presentkort som gäller på Farsta Centrum. Höll på trilla av pinnen, fick 500 jävla spänn. Superglad. Vill köpa ett par skor, och sedan kanske en.... En jacka, nja får ju lägga till pengar, men ändå..
Tack kära systar!!

Av mamma och pappa fick vi en grundplåt till något roligt, typ kryssning/spa-behandling .Eller något liknande. Vi behöver komma iväg själv, bara han och jag.
Tack mamma och pappa!!

Söndagen: Sambon behövde akut ny hudkräm. Från IKEA, bara det bästa duger för min älskling. Men inte kom vi från IKEA med bara en sak. Vi inhandlade lite annat smått och gott. En plast-förvaringsback, som vi ska lägga i kläder som sonen inte kan använda. Har massor av sparade kläder. Vi ska få många barn, jag och min älskling. (kanske/kanske inte)

Vi fick även med oss en badrumsmatta hem, men jag ville ha den i mörk lila/purpur och sambon i grönt/mörk turkos. Så vi köpte grön/mörk turkos, kan meddela att den ska tillbaka. Vill inte ha den i badrummet, vi har grått och vitt i badrummet, grönt passar inte. Eller har jag fel??

Vi kom hem relativt tidigt för att ha besökt just IKEA.


Men dagen var inte slut för det, klockan 19.00 pip var det tvättstugetid. Vi alla tre gick ner tillsammans. Men det gick undan, vi lät tvätten torka hemma. (reds.anm idag tisdag 080520, hänger tvätten kvar på torkställningen som finns i vardagsrummet)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0