Lördagen 2008-05-25

Lördag: Frun i huset jobbade hela dagen, någon måste få in cashen.. *skämt* Går på rullande schema och det blide till att jobba denna helg. Vilken överraskning. Sambon och sonen var hemma.
Sonen fastklistrad vid tv:n, spelade sitt nya PS2-spel, Dragon Ballz 3. Sambon ville att de skulle åka och handla glass på Lidl, de hade tydligen extrapris på hans favvo-glas.
Såklart var han tvungen att ringa mig när sonen inte vill följa med.
Att han inte grejar det själv, bara sätt ner foten BESTÄMT!
Jag fick säga till sonen. "Nu gör du som ***** säger. Spela klart och spara, ni ska ju köpa gottigottgott till kvällen eurovision.." Det blir inte bra att jag säger till om dessa grejer, när jag inte är där. Sambon och jag har bott ihop nu i ca ett år, hur får man en man att klara av dessa grejer? Eller ställer jag för höga krav? Han vill ju vara en betydande del av sonens liv.
Step up to the plate säger jag bara!


Hur som helst, de kom iväg och inhandlade allt de ville ha för kvällen. Jag kom hem och sambon och jag lagade mat tillsammans. Vi behövde planera in sonens tider på fritids nu under sommaren. Fick jag någon respons, nope... Sambon har ju semester hela juli medan jag jobbar. Jag är ledig en vecka vid sonens avslutning samt någon vecka i augusti. Sonen kan ju inte vara på fritids hela sommaren. Jag frågade om sambon kunde ta hand om sonen kanske en till två dagar per vecka under juli.
Önskade att han hade med glädje sagt, "Självklart min älskling". Men nej nej nej, "ja, det kan jag väl".


Vet inte hur vi ska göra med semestern. Får väl ta en diskussion med honom ikväll igen. Vill veta om han VILL ta hand om sonen min, eller om han vill vara helt ledig. Vilket jag har inget emot, men vill att han säger det han vill.


Efter middagen, tog jag en tupplur, vaknade upp precis efter 21.00. Steg upp, resten av familjen satt framför tv:n, sonen dukade upp allt gottigottgott. Han e så duktig, min stora son..


Hittade min favvo, Israel, vilken snyggig... Sambon tyckte om Charlotte och Grekland, han tyckte de var snygga.. Här bedömer vi inte sångerna utan utseendet. Den enda sången som fick mig att vicka på huvudet var Spaniens bidrag, löjlig, men härlig!!




Vi sov alla tre i sängen i natt!! Jättemysigt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0