Ur och Penn

Jag köpte en klocka till sambon i julklapp. Märke: Jet Set Modell: Miami
I lördags när vi var i Haninge Centrum gick hans klocka sönder, ringen runt glaset.

Igår, måndag, åkte jag in efter jobbet till Ur och Penn, den i t-centralen. Mitt emot Åhlens.
Det är ju ett års garanti på klockan, så det skulle inte vara några problem (trodde vi)

Men det vart stopp direkt, går inte på garantin. Hon i kassan undrade så klart om vi hade tecknat en försäkring. Och varför skulle vi det, om det är en ett års garanti på klockan? Skulle inte tro det!

I slutändan fick vi betala 250 kr för nytt glas samt ringen runt glaset.  Det tyckte de var ett bra pris. Sambon bara skakade på huvudet, ville inte betala några pengar för detta. Men om vi inte lagade klockan, så går den ju inte att använda.
Lämnade in klockan, tackade försäljaren för hjälpen (hade ju varit lite oartig under vår vistelse). Tror ni att hon titta på mig? Eller sa "det var så lite så" eller bara  "varsågod!". Nada, jobbar man inom butik så måste man kunna vara lite serviceminded... Sur tjej....

Nu är det på lagning. Räknas att bli klar inom 2-3 veckor.

Från Ur och Penns hemsida:

ETT ÅRS GARANTI
Garantin gäller ett år från inköpsdagen. Ur&Penn förbinder sig att under garantitiden kostnadsfritt avhjälpa alla fel som orsakas av tillverknings- eller materialfel. Garantin täcker inte slitage och förutsätter att uret behandlats med normal aktsamhet. När garantin skall utnyttjas behöver du bara ta med dig klockan samt kvitto och besöka din närmsta Ur&Penn-butik.


REKLAMATION

Om varan på något sätt är felaktig skall du omgående ta kontakt med någon av våra butiker och påtala felet. Vi hjälper dig då att rätta till felet eller ersätter med en ny vara. Skulle tvist uppstå mellan Ur&Penn och dig som konsument följer vi de rekommendationer som Allmänna Reklamationsnämnden lämnar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0