Kalaset uppskjutet!

Sonen kom hem direkt efter skolan. Han klagade över värk i armen, han fick lite tigerbalsam.  Jag gick o handlade de sista sakerna inför kalaset! När jag kom hem (30 min senare), låg han i soffan och skakade... Tog tempen på honom, när tempen kom upp till 39,1 stängde jag av den... Sonen brast i gråt och tyckte att kalaset kunde vara imorgon istället. Men sa lite snabbat att vi får ta det nästa fredag

Det blev till att sms:a alla föräldrar till barnen, två har jag inte fått tag på ännu. Den ena kan vi  bara nå genom att gå dit, men jag vet inte var han bor. Sonen försökte förklara men jag gav upp, likså han =). Jag tänker inte släpa ut ungen när han har hög feber och skakar för att meddela EN kompis till honom att kalaset är uppskjutet...

Nu nu sitter vi här med alla saker, och fundera på hur de ska hålla tills nästa vecka. 1,5 kg godis klara sig. Men korvbröden... har ingen plats i kylskåpet. Blir kanske balkongen, de går ut dagen innan nya kalasdatumet.... En dag?? Kan man äta dem?? Korvarna klarar sig, datummässigt...


Jag lider verkligen med sonen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0