Körlektion no 25 och 26

Datum: 2008-10-29
Körlektion: 25 + 26
Moment:9 och 11
Körlärare: G
Nästa körlektion: 2008-11-??



När jag steg in på bilskolan så frågade jag direkt om hur halkbanan kommer att ske, fick svaret när du har kört Landsväg. Okej, det började vi med förra gången. Okej fick jag till svar. Hon vände sig till bilskoleläraren som sneglade på mitt kort. Och sa att jag var redo så hon bokade HALKBANA den 18 november

Körde med en annan lärare. Funkade superbra! Han berömmer mig och då går allt lite bättre. Han korrigerade småfel jag göra, som A inte har anmärkt på. Bland annat nedväxlingen från 2 till 1, ska endast ske när jag har stannat bilen. Annars brukade jag vid rödljuse sakta ner och växla ner innan jag har stannat. Men kommer hädanefter göra det när bilen har stannat!! G tyckte även jag slickade trottarkanten förmycket, ska mer åt höger...

Vi körde mot Farsta och sedan vidareJordbro, landsväg till Brandbergen. Vänstersväng på landsväg, vet inte om jag fick godkänt då han tyckte att jag var lite våghalsad. Fick mötande trafik, men ansåg att jag hade gott om tid. Men det var mörkt och man blir lite fartblind... Så det blev lite motorväg med, en gång med en påfartsfil och en utan.  Läskigt att byta fil, det går så fort. vilka olyckor och skador en smäll i den hastigheten kan göra!

G säger att grunderna finns (tacka fan för det efter såå många lektioner!) och det bara behövs grundslipas!

Vet inte när jag ska köra nästa lektion, kommer jobba ganska mycket.  Så vi får se, har lektioner inbokade. Kommer nog avboka några, för att hinna med allt annat. Ska koncentrera mig på teorin lite mer!

Nu känns det som jag är ett snäpp närmre ett körkort..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0