Slängpuss

helgen flöt på utan några större problem, självklart gjorde jag mig illa i söndags. vrickade foten rejält. Slutade med att jag låg och kved i sängen med en sambo som inte visste vad han skulle göra. Gned in foten med tigerbalsam samt tog en voltaren. Under kvällen hade jag ont så fort jag rörde den en millimeter, men på morgonen därpå (dvs måndag) så kunde jag gå försiktigt på den.

Måndag förmiddagen förberedde jag mig på veckans nattarbete, sov till klockan var runt elva snåret, för sig hade jag gått upp vid sju för att göra ordning sonen inför skoldagen. Han blev iväg skickad till skolan kvart över åtta, då kröp jag tillbaka under täcket. så gosigt :)
När jag hade sovit så gick jag till COOP för att handla mat till dagens middag, lagade maten när jag kom hem. Det blidde lasagne. Mums...

Sonen kom vid halv tre hem, vi satt och pratade lite. Min syrra dök upp vid kvart i fyra och halv fem åkte jag till jobbet.
Jag ringde sambon när jag satt på bussen till pendeln. Han satt på samma pendel som jag skulle ta, ringde tillbaka till honom när jag var på pendeltågsstationen. Han sa att han satt lång fram typ mitten, killar... Jag tänkte att jag kanske kunde sno en kram eller puss av han, så jag ställde mig typ i mitten, men mer längre fram. Men ser inte karln, vänder mig lite mer åt höger så ser jag en man kommande springades mot mig, men hann inte riktigt fram. Så vi gjorde ett par slängpussar åt varandra.
Vi kommer inte att ses förren på onsdag, efter hans skolan.
Han har börjat SFI igen, så glad för han. Så nu går han i skolan varje måndag och onsdag. På kvällen, det var därför min syster fick passa sonen idag.

Nu är jag på jobbet, ska snart sova. Har vilade natt idag, det behövs verkligen. Först för att komma tillbaka till nattekänslan samt att jag ska åka med sonen på hans casting imorgon klockan 09. Så jag hinner sova några timmar i natt.

Det blir lite annorlunda för sonen imorgon, sambon väcker honom straxt innan han går. Sätter honom framför tv, sen kommer jag efter ca en timme. Hoppas det går smidigt, har aldrig lämnat sonen ensam på morgonen.
Han är stor nu, och han tycker detta är lugnt.

Nej nu ska jag försöka samla mig inför natten......


*nattinatti*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0