Sonen did it.

Kom hem från jobbet vid 07.20. Bytte om och såg till att sonen gjorde detsamma. Vi åkte till skanstull till c/o Jones för hans casting. Reklam fim för Willys, gick bra. Hon på agenturen fråga de om inte även jag ville vara med i deras register. Höll på att trilla av pinnen, fick visitkortet och skulle återkomma till henne om jag ville vara med. Vi åkte hem, skickade iväg sonen till skolan. Jag hoppade i sängs runt 10.30.
Och skulle sova till 14.45 trodde jag. Men fick ändra mina planer.

Klockan 12.30 ringer sonens lärare, hon tyckte att sonen var så kaxig och uppkäftig så han hade blivit avstängd från gympan. Hon undrade nu om han fick komma hem då hon inte ville ha kvar honom i skolan pga hans beteende. Höll på att sätta i halsen, har aldrig trott att sonen var så pass uppkäftigt. Visst vet att han kan argumentera emot men inte till en nivå där läraren får nog. Jag undrar om sonen är arg på någonting. Kan ju anna, han har tagit upp skolsituationen flera gånger. Att lärarna inte tror på det han säger, bland annat när andra barn är på han odyl. Vet även (eller starkt misstänker) att han är sur på sin bio pappa. Han fyller ju snart år, varje år som passerar med en idiot (ursäkta mitt språk) till pappa kan inte vara lätt. Han är i ingemansland, vill vara med sin pappa men pappan kanske inte orkar det med tanke på vad han går igenom och befinner sig. För mig är det bara ursäkter, pappa är ju vuxen. Måste sätta sina barn i första rum!!

Sonen kom hem, jag var arg. Vi pratade, jag försökte sova. Men det vara svårt, misstänkte att han ville "rymma", så jag låste polislåset. Bara för att! Han kom in och störde mig med jämna mellan rum. Så jag fick inte många timmar sömn, två timmar utan störningsmoment och ca tre timmar med massor av kackel från sonen.

Gick upp runt tre snåret, fixade iordning mig. Åkte iväg, hann få en puss av sambon vid pendeltågsdörren.
Saknar honom. Vi kommer ses imorgon efter klockan 21.00.

Nu sitter jag på jobbet och är allmänt irriterad, mesta dels på sonen och hans beteende. Men vad orsakar dessa???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0