äntligen fredag..

Nu är jag klar  med högskolan, en 15 poängs kurs som vi fick gå på via jobbet. Detta i sin tur betyder att från och med nästa vecka kommer jag börja på jobbet igen. Mindre trevligt, med tanke på arbetstiderna.
Måste få ihop allt med hemmet och bilskolan. Kommer få ta några timmar ledigt då och då för att få att gå ihop.
Sambon jobbar nu med andra arbetstider pga nytt jobb. Vem ska lämna sonen när jag börjar 06.30 och han 07.00? Fritids öppnar kl 06.30. Jag måste åka hemifrån (om jag får skjus) kl 06.00 och sambon åker runt 05.45.
 Vilket dilemma. Skulle ha jobbat natt, men det har senarelagts. Opps...
Min arbetsvecka börjar med två fridagar, så min första riktiga jobbdag är på onsdag.


Försökte ladda min mp3spelar men det fungerar inte *snyft*... Undra vad som har hänt, som tur var har jag kvittot någonstans. Den är ganska ny, köpte den i mars tror jag. Ska väl hålla längre än så...
Ska prova igen senare, annars får jag åka till butiken imorgon.

Sambon är på väg hem, disken har inte diskat av sig själv. Så det betyder att jag måste slita mig ifrån datorn och diska. Med radio på högsta volym... yeesss!!

Ska väl ringa hem sonen snart, men har hoppats på att hans ansvarslärare skulle ringa mig. Har försökt att nå henne hela dagen, eftersom det ligger en lapp i sonens väska som hon måste skriva under. En lapp från Försäkringskassan så jag får ut min tillf föräldrarpenning. Krångligt med det nya systemet, jag litar inte på min son när det gäller vissa saker. Och lappar är en av de, kommer så lätt bort. Denna lapp får inte komma bort. Varför skriver jag lapp, jag menar självklart blankett!!

Jo innan jag glömmer gick förbi Doc Forest idag, vill bygga på en tatuering som jag gjorde i Budapest ett par år sedan, sonens namn över ankeln.
 Fick titta i lite olika böcker, ska återkomma till honom i slutet av november. Han skulle på semester.. Längtar till november/december.

Sen om jag kan tatueras pga diverse orsaker får ödet betsämma..... I vissa tillstånd bör en kvinna inte tatuera sig..


Måste bara diska nu, annars får sambon ett slaganfall... Jag har ju varit ledig idag, och han har jobbat... Så det är inte mer än rättvist att jag ska diska..
Även om det är tråkigt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0