Då var denna dag slut... om ett par timmar...

Så nu är jag/vi hemkomna efter dagens äventyr!

Åkte till stan efter bilskolan, träffade syrrorna i hötorget. Gick till tatueringsstället vid t-banan. Fick inga bra vibbar av dem, lyckades komma därifrån. De hade tider för tatuering samma dag, dåligt tecken! Ett bra ställe har enligt mig väntetid.
Sedan sa vi att vi måste vänta tills V fyller 18 år, han tyckte att det var ok att göra den idag om vi ville. Han kunde få målsmans godkännande över telefonen. hmmmm...

Gick vidare till A N T i Gamla Stan, vi bokade tid för oss tre, 15 januari var den första lediga tiden de hade. urk
Men handen  på hjärtat så hoppas jag att tatueraren gör om designen lite. Är inte hundra nöjd med hur den ser ut, först och främst vill jag inte att ser ut precis som halsbandet, PILGRIM. Det ska vara en design som bara vi har!  Sen att den inte ska ha mer betydelse för D än för mig och V. Men jag tror att han gör om den lite, annars får han göra om det. Men vi alla TRE måste vara nöjda med designen. Kommer ju sitta kvar för resten av livet.  D percade sig i läppen. aj aj aj..

Efter stan med syrrorna åkte jag för att hämta sonen som hade tid till tandläkaren, vi kom till tandläkaren. Han var ung kille,  han fick sonen att vara lugn, han förklarade allt .. . Så han kommer bli sonen tandläkare.
Tanden hade fått kariesangrepp, dvs ett hål!  Så han pillrade lite och la i fyllning. Han kunde inte borra för att hålet var fördjupt och att det var sonens mjölktand. Jag bara gappade, trodde alla mjölktänder va borta vid detta laget.  Något nytt lär man sig varje dag... Tandläkaren sa att vi skulle återkomma om sonen fick ont igen, och då gick det inte att laga igen. Då får man ta bort den helt.. Detta vet inte sonen om, tandläkaren berättade allt för mig inför sonen, men han använde sig av ord som barn inte kan. Så känner ni oss, säga aldrig att tanden kanske måste dras ut, vill  inte oroa honom i onödan.


Nu ska jag lägga mig på soffan till sambon kommer hem från jobbet...


Kommentarer
Postat av: FrökenBubbelplast

Varför sa du inte det?

2008-10-07 @ 13:38:12
URL: http://magicdez.blogg.se/
Postat av: Fd chef...

TIPS! Gå och tatuera dig på ett ställe där du känner dig 100% säker och nöjd! Det är ju liksom lite svårt att sudda om du blir missnöjd...och tatueringen ska ju sitta där för alltid...

2008-10-09 @ 22:11:52
Postat av: frufyrklöver

Jag är nöjd med tatueringsstudion, men vet inte vad inriktning tatueraren har! Motivet är jag "nöjd" med, bara att det inte blir en kopia av blomman, för då känns det bara löjligt. Det är ju ändå ett smycke, vill inte gå runt med en blomma som inte säger mig något. Men tror att de använder blomman som mall, vilket de nog gör. Är inte orolig, vill bara att det ska ske snart. När vi bokade tiden glömde jag bort en viktig sak, som vi nu har fått ställa in tillsvidare...

2008-10-10 @ 13:49:03
URL: http://familjenfyrklover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0