kom en timme försent..

Hade skrivit på kalendern klockan 15.00, för det var då jag skulle ha möte med rektorn och en fritidspersonal. Men missade det jag hade skrivit innan 14. Vi bestämde först att vi skulle ha möte kl 15, men rektorn önskade att det skulle ske klockan 14 istället.. Så nu kom jag försent till mötet.... En ren miss!!

Hon (rektorn) berättade att de (rektorn + en fritidspersonal) hade pratat om hur man i framtiden skulle undvika missförstånd.
Jag svarade vilket missförstånd? Från mitt perspektiv och sonens, så smet han från fritids och ingen av personalstyrkan letade efter honom eller/och ringde mig.

När jag sa detta tyckte hon att vi kanske skulle ha ett mötet ändå eftersom jag såg problemet på ett annat perspektiv än de. Då sa jag att jag kunde kanske prata med fritidspersonalen själv, men nej. Möte ska det vara..

Påpekade att jag har bara möjlighet att ha ett mötet denna vecka eller nästa för sedan börjar jag jobba igen. Hon undrade om jag jobbade  dagtid, och det gör jag. Och att jag inte vill eller kan ta ledigt från jobbet för att ha ett möte angående detta. Såg på henne direkt att jag inte tog min sons skolgång på allvar. Så nu har hon en vecka på sig...

Konstigt att hon inte försökte ringa mig när jag inte dök upp på mötet. Satt ju hemma och väntade på att klockan skulle ticka. Det andra som var konstigt var att jag stod på skolgården ca 10 minuter innan "mötet", då ser jag fritidspersonalen jag skulle ha möte med, men hon sa ingenting. Sa bara hej då när hon gick hemåt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0