Körlektion 19 och 20

Datum: 2008-10-15
Körlektion: 19 + 20
Moment: 7 a+b+c, 8 samt 10
Körlärare: A
Nästa körlektion: 2008-10-17


HALVLEK!!!



Idag körde jag till stan, Hornstull närmare bestämt. Hornsgatan, förbi Södra Station, förbi Mose Backe. In på Ringvägen, en kortis. Sedan när vi skulle tillbaka fick jag åka på MOTORVÄGEN!
Okej, bara ca 2 minuter. Men ändå, kom upp till 80 km/h i alla fall.

För en månad sedan tyckte jag att 50 km/h var skrämmande, nu gillar jag 80 km/h... Vilken framgång =)

Inne i stan var det många saker att tänka på, vägmärken, cyklister, gående. Och sedan alla andra jäkla bilar. En bil irriterade mig, han tutade när jag inte var tillräckligt aggressiv i min körning. Men jag sket i han.... Jag har inte bråttom. Jag kör för att lära mig, inte för att ha bråttom från punkt A till punkt B.

Nu undrar jag bara när det ska planeras  för halkbanan. Tycker att det är dags nu.

Har tagit hälften av alla lektioner jag (farfar) har köpt. Om dessa inte räcker, kommer jag ta en intensivkurs någon annanstans. Vill inte bli lurad. Fundera på att göra det redan nu, om det inte bokas för halkbanan och uppkörningen snart. Och då menar jag snart. Jag har inte fått lära mig parkera ännu ):

Jag har försökt att få reda på hur säker man ska vara på sin körning innan man kör upp.  Jag känner mig bekväm bakom ratten, måste plugga mer teori.

När är man redo för uppkörningen???



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0