Körlektion 21 och 22

Datum: 2008-10-17
Körlektion: 21 + 22
Moment: 7 a+b+c, 8 samt 10
Körlärare: A
Nästa körlektion: 2008-10-20

Wiie... Idag körde jag mer självständigt, han sa bara i vilket färdriktning jag skulle köra i.
Åkte runt i Farsta, Hökarängen. Förbi Trångsund (passerade Beateberg), ut på motorleden till Älvsjö. Och sedan tillbaka till Fruängen.

Det gick ganska bra om jag får säga själv. Problem med att komma igång efter rödljus, på grund av att jag är stressad och vill komma iväg. Kopplingen ner och lite lite gas och sen släpper jag puckot kopplingen. Kommer man fram då?? Nej... Men man lär sig av sina misstag...

Han sa att jag hade blivit godkänd i stadstrafiken, och nästa gång ska vi köra landsväg. Gamla Södertäljevägen. Ska bli spännande. Kanske åker vi förbi jobbet. Det som kommer vara annorlunda denna gång är att jag kör ganska sent, 17.00-18.40. Annars har jag bara kört runt  klockan 10 eller 14.
Mer action vid rusningstrafik.

Undrar bara när det är dags för halkan, glömde fråga honom om det idag.
Efter körlektionen blev jag kvar på bilskolan, bakom datorn. Satt o pluggade teori. Denna gång 60/70 poäng på fas 1.

Bara bättre å bättre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0