tråkig lördag

ingenting har hänt här hemma idag, förutom att jag har diskat disken. Ibland händer det mirakel.
Vaknade upp, åt frukost, la oss i sängen igen för att titta på tv. Båda somnar, sonen väcker mig. Han ringer sin kompis och går hem till honom. En timme senare dyker han upp, då har jag vaknat till liv och titta på en dokumentär på tv4, om dockor som ser ut som riktiga spädbarn. Rysligt vilka korkade människor det finns. Skulle kunna köpa en av dessa dockor om de så ut som sonen är han var liten, men då skulle dockan få vara i bokhyllan inte skulle jag dra runt dockan i vagnen och låsas var mamma igen. Sorgligt!

Nu väntar vi på sambon, ska till Coop för att handla lite mat till kvällen, börjar bli lite sent. Sambon skulle bara till SATS för att få introduktion till gymmets alla maskiner, som skulle ta ca 25 minuter. Nu har det gått 1 timme och 20 minuter sedan han åkte. Det tar bara 3 min med cykel från oss dit. Han fastnade väl i gymmet, han har säkert glömt bort att VI ska åka och handla. Laga mat, hinna äta den och sedan kl 19 vara i tvättstugan. Detta ska  ske inom 2 timmar. Snacka om att han köra africa-time. Får boka om tvättstugan, äta middag sent ok! Men stressa för att komma i tid till tvättstugan när sambon är sen, forget it!

Hungriga är vi... Nu får han komma....

Kommentarer
Postat av: Jenny

Va bara tvungen att lämna en liten kommentar, kunde bara inte hålla mig för skratt när du skrev att "kör africa-time" De känns igen VÄLDIGT VÄL

:-))

E inne o läser på din blogg titt som tätt, tycker de e intressant o roligt att läsa om andra familjer där man har olika kulturer o ursprung!

2008-10-05 @ 18:17:11
URL: http://sprinklez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0