Coop Forum Västberga

hmm. Jag var där för första gången igår, fick inte så här jättebra intryck. Mycket folk var det på grund av att det är första veckan som de är öppna. PREMIÄR med andra ord. Men fick inte ett bättre intryck idag, när jag och sambon var där!

När man stod i kö, så fanns det från kassa 8 - 15 bemannade, resten var för de som använde sig av självscanningen.
Men kassa 13,14 och 15 är lite off, eller rättare sagt har Coop byggt hyllor bara ca 30 meter ifrån kassan. Köerna var långa, så stod man i kassan 12, så delade den sig efter ca halva vägen, det går inte att smita förbi och gå direkt till någon av dessa kassor, för man köar ibland hyllorna. Lite tajt med plats.

Det som slog mig både till och från affären, är att det INTE fanns gångar/plats för gående på parkeringen. Så man fick gå bland bilarna, inte så barnvänligt. Affären är i gångavstånd för många av oss som bor i området. Så ta bilen bara för att handla lite gör man kanske inte, nu har jag varken körkort eller bil så jag kanske inte ska uttala mig i just denna fråga. Bussen stannar även precis utanför affären. . . Tillbaka till saken, ingen plats för oss gående, samt tar du en kundvagn så måste man gå runt bilarna, på bilvägen, för det finns ingen plats att smitta förbi bilarna. Nu hoppas jag innerligen att de gör om dessa småfel...

Kundvagnar ser löjliga ut också, plast och i ljusblå. Men det som är positivt är att vagnarna är gjorda av PET-flaskor. Miljövänligt!(?)


Gud vad jag gnäller på nya Coop Forum, men jag är inte impad.... Kanske längre fram, men inte nu.
När man gick runt så såg vi övergivna kundvagnar lite här och där, det borde säga ett och annat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0