Körlektion 6

Datum: 2008-09-17
Körlektion: 6
Moment: 3, mer repetition från förra lektionen

Körlärare: G
Nästa körlektion: 2008-09-19

Korsningar driver mig till vansinne. Vill bara bromsa .... urk.... urk.....

Vi gjorde samma sak idag och vi gjorde under lektion 4 och 5. Körde med G idag med. Skulle ha kört med H, men på grund av någonting så avbokade han alla sina lektioner. Kanske inte avbokade, men la över dem på alla andra körlärare.

Idag fick jag köra hela tiden.
Men måste lära mig lita på motorbromsen..men det är svårt, jag vill bromsa

Sedan har jag lyckats få in följande i min hjärna när det gäller bromsning

Är ettans växel i, ska man ned med kopplingen och sedan bromsen
Är tvåans eller högre växel i ska man bromsa först och sedan ned med kopplingen

Sedan måste jag lära mig VÄNSTER och HÖGER...
Körde till höger när jag skulle till vänster inte bara en gång UTAN två gånger.... Skäms

Pratade med receptionisten, datumet 16 december för uppkörningen gällde tydligen bara andra gångs provet. Vi som ska köra upp första gången ska man få en tid inom 3 veckor from anmälningsdatumet.. Andades ut!
*puh*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0