Körlektion 7 och 8

Datum: 2008-09-19
Körlektion: 7 och 8
Moment: repetition av 3 samt 4.

Körlärare: A
Nästa körlektion: 2008-09-23


Vilken stress, recpeptionisten K ringde runt 11.10, frågade om jag vill komma in omgående och köra en dubbellektion då någon hade avbokat i sista minuten. Hoppade in i duschen, tvättade håret, en snabb sminkning, hällde (och jag menar HÄLLDE!) i mig en cambridgeshake. Snabbt iväg...
Klockan 12.00 var jag på bilskolan, okej kanske 12.03.

Idag tränade vi åter på KORSNINGAR, jag hatar hatar hatar.... Men A gick igenom först i lugn o ro innan vi åkte iväg. Vad man ska tänka på, lite moment för det jag inte gillar.
Åkte iväg, och sedan körde jag runt-runt-runt i Herrängen... Snurrigt värre.
Men jag vill fortfarande BROMSA när jag kommer till en korsning, men det ska jag tydligen inte göra.. Men jag vill ju så gärna...
Sedan tycker A att jag är för bråttom när jag ska växla ner/upp. Försökte förklara att jag inte har bråttom utan att jag är snabb i händerna.. Men det gick han inte på!! Förstår varför...

Straxt innan korsning:
titta i backspeglarna, blinka, bromsa, koppling och sedan växla ner..

Tycker det är jobbigt, mest på grund av att jag inte kan bedömma avståndet på sträckan än!

Sedan övade jag på dragläge i motlut samt medlut, roligt. Inga problem. Klarade det galant! Superskoj.

Nästa gång ska vi träna på att backa.. och vändning om jag har tur.

Tycker det går såå långsamt, jag jämför mig för mycket med andra. En på FL behövde endast 10 körlektioner (inga privat!). Receptionisten K behövde 13 lektioner.

Varför kan inte jag vara så duktig?

Tänkte först om jag ska be min kompis/fd chef om att övningsköra med henne. Men enligt bilskolan tar det ca 2 månader innan man får det godkänt från VV, och då känns det försent. 

Nej, måste rycka upp mig. Läser teorin så det sprutar ut från öronen. Vill så gärna...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0