Körlektion no 10

Datum: 2008-09-25
Körlektion: 10
Moment: repetition av 3 samt 5A/5B
Körlärare: A
Nästa körlektion: 2008-09-30

Vilken dag!!
Har de senaste 3 gånger fasat inför att övningköra. Idag var det roligare, först och främst för att jag kände mig säkrare. Fick lära mig backa i en mindre korsning, biltomt dock!!
A gick igenom olika sorters backningar/vändningar i 3 korsning samt på en rak väg.
Nyttigt! Och ROLIGT!!

Men när vi var på väg därifrån, så kände jag mig säker och glad! Men det fick ett abrupt slut, stod i en korsning, väntade på min tur att köra. Bilar bakom mig, men ju mer jag gasade ju mindre kom jag fram. Kom bara mer och mer backåt. Hade råkat lagt i backen istället för 1:an. Och hur fan lyckas man med det?? För stark för mitt egna bästa kanske.

För nu har jag börjat lära mig att växla ner till 1:an om jag står stilla i tex en korsning.

När jag var på väg mot körskolan var A stolt över mina nerver, jag var såå kall i korsningen. Ingen stress. Låg mitt i korsningen så jag blockade andra bilar.
Är det något jag har tagit med mig från denna lektion är BLOCKA i korsningar... Lägg bilen tydligt var du ska..

Känner mig mycket säkrare, och det är roligare då.. Växla går nu per automatik, vågar växla mer!!

Han sa att jag har avklarat moment 5A och 5B. Nästa gång blir det moment 7. Ute i tätortstrafik, vi kommer lämna villaområdet för att får lite mer utmaning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0