Körlektion no 4 och 5

Datum: 2008-09-15
Körlektion: 4 och 5
Moment: 3

Körlärare: G
Nästa körlektion: 2008-09-17

Idag körde jag 2x50 min med G.
Kände mig lite illa till mods... Trivs ju så bra med A, men eftersom bilskolan ringde för att meddela en sista minuten avbokning så kunde jag inte motstå frestelsen.

Fick göra massor idag... Och roliga saker....

Fick köra runt o runt i ett närliggande villaområde.. Tränade åter med växlingen, från 1-2 och 2-3 och 3-2... Oj oj.. bara växla...... och växla....

Ett antal x korsningar passerad vi, det va knepigt. Skulle jag lämna företrädelse eller var det bara att köra ut försiktigt?
Det roligaste var kanske att blinka, jag kände mig såå stor!!!

Och ja, fick motorstopp i en korsning, men som tur var var inga bilar i närheten!! Tog det lungt, växlade ner till 1:an, hittade grundgasen och köra vidare... Smooth...

Kom dock på att jag har bokat upp massor av lektioner med tiden 17.00-18.40. Det är ju värsta rusningen då ju!! Men kanske lär jag mig fortare.

Fick köra tillbaka till bilskolan, kände mig sååå stolt!!

Med andra ord, ibland kan det komma positiva saker ur att vara otrogen  =)


Fick dock reda på mindre roligare nyheter. Tidigaste tiden man kan boka upp för uppkörningen är den 16 DECEMBER!! hallå..panik....boka boka boka boka...

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha vad komiskt. min man fick ocå tid för uppkörning 16 december

2008-09-16 @ 13:57:43
URL: http://asyl.blogg.se/
Postat av: fru familjeklöver

Har inte bokat ännu, kommer låta bilskolan göra det imorgon. alt att jag tar en sista minuten tid... Men det känns så långt framåt. Har ju just börjat köra bil..

2008-09-16 @ 19:24:34
URL: http://familjenfyrklover.blogg.se/
Postat av: Lena

Du, du är jätteduktig men stressa inte för att ta ditt körkort - du tjänar inte på det i längden! Men jag tycker du är jätteduktig som satt igång! Kram!

2008-09-19 @ 08:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0