grrrrrrrrrrrrrrrrrr

på fritids.

Pratade med sonen imorse, han ville gå hem själv direkt efter skolan, det var helt ok för mig, då jag slutade tidigt själv. Mysigt att vara hemma tillsammans. Jag ringer fritids 12.15, säger att de kan be sonen gå hem. Ringer tillbaka efter 10 min, efter ha varit orolig för att sonen inte ville gå hem pga att de skulle grilla i parken. Kunde vara en mysigt avslut på veckan. Han ville dock gå hem, ok för mig. Någon minut senare ringer sonen till mig, han har ångrat sig. Vill vara med på grillningen. Bestämmer att jag hämtar honom runt 15.30..

Kommer hem ca 30 minuter senare, och vem är hemma? Jo, sonen. Han är ledsen, enligt honom var en fröken arg på honom. Och han ville då inte följa med till parken. Han säger att han var elak mot en tjej och ångrade detta. Men fröken skrek bara tydligen enligt hans version.

Jag ringer upp till fritids, som måste vara super oroliga vid detta laget, de ska ju kontakta polisen max 20 min efter ett barn har försvunnit från fritids. Denna tidsgräns var mycket nära, om inte tom passerad. Ringer till fritids, en kille svarar.. Barngruppen var i parken, berättar att min son är hemma och att personalen måste vara super oroliga. Får telefon numret till personalen.

Ringer upp dem, får prata med kvinnan  (som sonen säger skrek på henne) hon förklara situationen. De har förstått att sonen är borta. När jag undrade varför ingen har ringt mig eller på något sätt försökt leta efter sonen. Så säger hon, jag bad en annan personal ringa dig. Och tycker detta lät konstigt då jag pratade med denna person när jag ringde till fritids först. Då sa han ingenting till mig.

Va hade hänt om jag inte kom hem?
Tänk om något hade hänt sonen, och jag trodde han var på fritids??

Så jävla arg, ska ringa rektorn på måndag.
Migrän är på g känner jag... Fan för fritids....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0