Snurrigt värre =)

Vilken super nice helg...

Igår snurrade jag och sonen runt på Grönan. Vi hade pratat om det hela veckan, men det var inte förren på morgonen jag fattade. Shit vi ska till Grönan..
Visst fattade att det skulle bli skoj, men tänk om han inte hade passerat 140 strecket?? Då är ju hela dan körd.. Big time. 140 centimenter är minimumlängden för de flesta roliga karusellerna.
Har mätt honom vid träningslokalen där han brottar. Han var 139 cm lång. Precis. Senast vi var på Grönan med sambon och min mamma och syskon. Fick han inte åka Pop-Expressen.
Ja ja, vi tog våra VIP-åkband och begav oss till Grönan, vi var där runt 13 snåret.
Och han passerade 140 gränsen precis, och att han stod lite på tårna har inte med saken att göra...  :)

Vi körde ett race. Först åkte vi Pop-Expressen, vidare till Flygande Mattan för att sedan åka Kvasten. Jag höll på att skita på mig, under de första 15 sekunder, sedan var det super skoj. Denna gång blundade jag inte... Wiieee... Och sen tillbaka till Pop-Expressen.

Sedan gick vi in i Spökhuset, fy bubblan va läskigt ... Sonen gick bakom mig, kramade mig hårt... Han var som min skugga.... Det var ett "spöke" som skrämde skiten ur mig... Urk...

Sedan åkte vi Vilda Musen, sonen åkte Pop-Expressen ca 4 gånger själv. Frågade om han vill åka Kvasten igen, det ville han. hihih..

Fick honom att åka JetLine, han var rädd första backen ner, men sen njöt han bara av färden.. Vi åkte den 3 gånger på raken. Tur att det var lite folk, stod kanske max 4 minuter i kö....

Han åkte sedan Flygande Mattan, 3 gånger på raken, sen avrundade vi besöket med Nachos....

Han var nöjd, likså var jag.

En sak som inträffade som var lite komiskt. Första varvan på Flygande Mattan, stod en mamma med två barn framför oss. En av tjejerna var lite förkort, miniläng är 120 cm. Flickan var ca 15 cm för kort. Hon som jobbade där frågade om hon kunde stå på tårna. Flickan ställde sig på tårna. Och då sa den anställde, där ser du, du är ju lång. Varsågod och gå in....
Jaha, så kan det gå. Konstigt, det handlade inte om en eller två centimeter utan minst 15 centimeter!!

Vi åkte hem, sonen sprang direkt ut till vår park.

En lyckad dag som avslutades mindre lyckad!
Sonen vaknade upp efter att ha sovit ett tag. Han hade drömt en mardröm, han kände sig yr och alla skrek i drömmen.
Han drömde att han var på Grönan ensam... Och han ville inte vara ensam, det var läskigt....
Tog honom till vardagsrummet och pratade bort drömmen lite. Så han lugnade ner sig, sen sussade han sött i sin säng. Så vi vuxna kunde återuppta det vi höll på med.... (((mmmm va kan det vara??!))))

Vi alla tre sussade så gott...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0