reklam till barn

Trodde reklam riktad till barn inte var tillåtet.
Men likt förbannat, år in och år ut, kommer dessa erbjudande från div föreningar hem via skolan.
5 dagars friidrottskola under sommaren för BARA 1000-1200 kr... Wow som hittat!
Ok, vi har råd, men alla andra vuxna som kämpar för att gå runt månad in och månad ut. Jag har själv levt på existensminimum när sonen var mindre. Skulle jag leva på det idag och få hemma dessa lappar skulle jag gå runt med konstant ångest över att inte kunna ge mitt barn det h*n önskar.

Vet att jag mailade bitr rektorn gällade dessa lappar för ett år sedan, och då beklagade hon att skolan delade ut dessa. Men sedan dess har det kommit ut ett antal lappar, bordtennis... och nu friidrottskola.
Vet innerst inne att sonen skulle mer än gärna gå på detta men, tiderna går inte med tanke på mitt jobb. och varför ska dagens barn få allt de vill. . Han får åka på kollo det får räcka.

Det är vi vuxna som förstör våra barn, antingen håller vi i dem för hårt eller så är vi mesiga. Ibland är lagom bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0