vad händer.....

Den senaste tiden har jag inte känt mig positiv till att skriva i bloggen. Ingenting har hänt, jo jag har blivit ett år äldre (opps glömde ett år YNGRE!)

Jobbar natt denna helg, lagom roligt. Vill inte. Vill vara hemma med familjen. Även om vi den senaste tiden varit lite sur å buttra hela bunten. Hemma bäst.

Jobbade natt till idag, kom hem försökte sova. Snorvalpen ställde frågor till mig hela tiden (kändes det som), sambon satt i vardagsrummet och pratade i telefonen (vardagsrummet å sovrummet ligger vägg i vägg). Det lilla minsta störde mig. Blir jätte retlig när jag är trött.

Kom i alla fal lupp, började laga middag. När den nästan var klar ringde sonens kompis mamma för att berätta att hon hade fått ett samtal från sin son. Hennes son ringde för att berätta att min son blev slagen av en kille (samma ålder). Så fort jag hade lagt på ringde sonen, helt uppriven. Jag tog på mig kläderna, slet med mig sambon. Ville inte gå ensam, om jag blev tokig kunde han stoppa mig. Kom till parken där barnen var. Letade upp killen och gav honom en jävla avhylning. Sa även ser jag ett blåmärke på hans kropp kommer jag polisanmäla detta! Och då var jag skitarg. Grabbens brorsa trädde fram och gav sin version. Sonens kompis gav sin. Det slutade med att ungen hade hållt fast min son och skrikit horunge och sånt till honom.
Jag frågade rakt ut tycker ni (pratade till ALLA barn som var involverade) att det är coolt, ballt, häftigt att kalla varandra horunge, kuksugare, din mammas hora odyl ? Tycker ni? Jag, vi vuxna tycker ni är SKIT löjliga!! Att ni inte kan prata bättre svenska!! Lär er!!
Fattar inte.. Orkar inte... Varför ska dagens ungar var vilda, ouppfostrade?
Det hela slutade med att de fick två val. Antingen är de vänner och hjälper varandra eller så pratar de inte med eller om varandra. Man behöver inte gilla alla. Men undvik varandra då!!!!

Arrgghh....



För att byta ämne, sonens nintendo DS gick sönder. Laddade den under natten, på morgon fick vi inte igång den. Satt på power, skärmen blixtrar till och stänger av sig. Sonen har räknat sin pengar, tjatat till sig pengar från mig å sambon och sin mormor. I förrgår åkte vi till stan, han valde att köpa ett PSP istället (till sin mors förtjusning, bättre grafik...å spel)
Det personalen i butiken glömde berätta vara att man måste köpa ett minneskort för att spar sin spel, för det ingick inte i priset... Jaja, det fixade sambon dagen efter... Problemet löst.

När kommer nästa problem?
Hur ska vi lösa det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0