vem bestämmer hur livet ska vara?

Hur kommer det sig att vissa människor bara glider på en räkmacka livet ut?
Varför kommer det sig att vissa får kämpa tills de inte orkar mer?

Varför blir livet som det blir?
Är jag glad för mitt liv, ja det är jag!
Glad att min familj mår bra, även om det är mottigt för vissa stundvis (ibland oftare än vad man önskar)
Men har vi ett bra liv? Japp.
Fattar inte att dessa i-landsproblem bara blir större å större. I fattiga länder klagar man inte över champinjonerna i matten, som man göra här. Där är man glad för maten. Tycker dagens barn är bortskämda, inkl min egen lilla snorvalp, som jag älskar till döds.
Vem kan vi skylla på ? Jo, oss. Vi föräldrar!!
Det är bara att bita i det sura äpplet och inse fakta. Det är vi föräldrar som formar vårar barn till de vuxna de kommer att bli.

Tänkvärt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0