Am back...

Har varken haft ork eller tid att blogga. Vet inte varför, men så är det bara.

Magen blir bara större å större, h*n sparkar mer regelbundet OCH hårdare. Vrider å vänder på sig... Ibland undrar jag vad jag har gjort för ont i livet, eller vill man veta det kanske? Njjaaa...

Vi har börjat fundera på namn, kommit halvvägs med ett beslut. Men inget skrivet i sten ännu.

Har en bok barnbok hemma, som tar upp ämnet namn. Enligt författaren/författarna ska man tänka på vissa saker när det gäller val av namn.

Nämner de jag kommer ihåg så här utan boken framför mig, ordningen är nog inte den samma heller...

  1. Välj ett namn som är enkelt/lätt att uttala

  2. Enkel stavning av namnet

  3. Tänk på att initialerna bildar ett icke anständigt ord

Osv.


Höll på att dö av skratt när jag såg detta. Vem tänker på initialerna?

Vi som skaffar barn med en icke svensk, ska vi döpa våra barn till enbart svenska namn?

Skulle vara lite konstigt, fattar att namnet ska passa både i länderna där barnet har sitt ursprung från. Där har vi kommit på en smart lösning gällande våra tilltänkta namn.

Men säger inget mer ..


Kan bara tillägga här och nu att jag har fått min havandeskapspenning godkänd... Beslutet tog typ 2 dagar för försäkringskassan att göra.. Helt otroligt... Så from 1 okt ska jag börja boa... mysigt.....

LÄNGTAR!!!

Och NEJ jag tänker inte vaccinera mig emot svininfluensan... Har man ens gjort tester på gravid ??? I dont think soo...


Vad mer har hänt i våra liv?

Ramadan har börjat, mannen fastar. En styrka jag beundrar, skulle aldrig orka vara utan mat och vätska under en heldag. I denna värme, inte undra på att han har ont i huvudet. Läskigt, blir lite rädd när han klagar, vill egentligen bara hälla i han litervis med vatten och alvedon eller kanske något starkare. Eller varför inte dropp... Ännu bättre, för min karl tycker att 3 små glas vatten är mycket.. Men kroppen behöver mer än så....
 

Nu är det inte bara mannen som har ont i huvudet utan även jag med. Luften på jobbet är uruselt. Konstant huvudvärk.. Alvedon here I come...


Nej innan jag glömmer så måste jag ringa fritids och lämna ett meddelande... De har glömt att skicka hem sonen efter de tider vi har noterat på hans elevkort. För nu har de gett oss föräldrar ring-förbud, vi får inte ringa hem barnen... De ska vara samma tider varje dag, vilket är SUPERBRA om det fungerar... En övergångsperiod hade enligt mig varit toppen men men det är vad lilla jag tycker.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0