Ensam i helgen

Jag å sonen lämnade av sambon vid centralen, han skulle besöka en vän.
Känns lite tomt här hemma, en anledning till att jag är uppe så här sent.
Hittar ingen ro, kan bero på att jag har pysslat med bröllopsinbjudningarna och att jag har jobbat natt de senaste 2 dagarna.
Alltid svårt att vända på dygnet.

Nu ugglar jag framför datorn å lyssnar på The Voice.

För att återkomma lite till stan, vi lämnade av sambon och sen gick vi iväg för att äta på McDonalds. VIlket liv det är, alla dessa små krypen. Med kryp menar jag könsmogna, sexfixerade, omogna, pissråttor, skitungar... Hela stan var fulla av dem, åker alla tonåringar till stan på fredag? Jag gjorde det, men hallå klimatet har ändrats lite. Hårdare, mer skit.
Jag var väl inte den mest skötsammaste unge.....

Vi gick på plattan, flera olika grupperingar på knarkare/narkomaner, sonen höll handen allt hårdare, han valde tom att gå på min andra sida. Han tyckte inte om det, han är inte någon som reagerar. Han kan tom stanna upp för att iaktta vad som händer. Men inte idag, han undrade varför polisen inte kom. De höll ju på med droger. det kan han. Jag är väl den skyldige til det. Fick förklara ordet narkotikahund för honom en gång när han såg en skylt. Han undrade om han fick klappa hunden. Så kom han inte på vetskapen om livets mindre bra val i livet.

Det kommer ut en svensk film om drogberoende. En väktare som börjar droga. Ska se den.
Måste bara, tycker väl kanske att jobbet kan bjuda oss på filmen i kunskapssyfte. Man tänker oftas inte på hur familjen och vänner runt en som drogar påverkas. Bakom varje människa finns fler människor... Medberoende kallar vi det...

Jag är beroende av en drog, kärlekensdrog. Min blivande man.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0